Hírek
2021. Szeptember 24. 17:11, péntek | Belföld
5+1 viselkedési torzítás, amiért többet vásárolunk - BrandFestival: trendek, amik a jövőt formálják
A BrandFestival trendLAB a hazai reklámiparág több mint 20 szaktekintélyeinek bevonásával vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit.
A vezetőkből álló grémium a döntéshozatali mechanizmusok, a kognitív torzítások és a viselkedés-közgazdaságtan aktualitásai kapcsán vonta le a következtetéseket, melyek az októberi konferencia vezérfonalát alkotják.
Egyre inkább gyorsuló világunkban a szervezet- és vezetőfejlesztésben, a kommunikációs trendek ismeretében lépést kell tartani a változásokkal. Az a túlélőkészlet, amivel a vezetők korábban rendelkeztek, ma már nem működőképes. Olyan kihívásokkal kell szembe néznünk, amelyek befolyásolják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit, a vásárlók médiafogyasztását, termék- és szolgáltatásvásárlási szokásait.
BrandFestival trendLAB - trendek, amik a jövőt formálják
A reklám- és kommunikációs iparág hazai vezetőiből álló grémium a jelen tendenciái alapján vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit, elsősorban a magyar piac sajátosságait figyelembe véve. A BrandFestival programalkotásának alapjául szolgáló, demokratikus-konferenciamodell keretében szervezett „master mind” találkozókon az üzleti környezetet meghatározó, néhány nagyobb ívű, és pár azonnal is érzékelhető trendet sikerült meghatározni. A számos stratégiai fontosságú terület közül kiemelkedett a fogyasztókkal való kapcsolat-teremtés/bevonás jelentősége.
Hogyan befolyásolja a viselkedés-közgazdaságtan az üzleti sikereket?
A Nobel-díjas Daniel Kahneman és Amos Tversky izraeli-amerikai pszichológusok, valamint Dan Aiely, az emberi döntés irracionalitásának legelismertebb szakértője nyomán
az üzleti világban számos viselkedés-pszichológia által ismert kognitív torzítás létezik, ami nagyban befolyásolja a vásárlási attitűdöt és ezzel a vállalatok nyereségességét és marketing stratégiáját.
Október 28-29-én többek közötti az alábbi hat fogyasztói döntést befolyásoló torzításé lesz a főszerep:
• Veszteségkerülés (loss aversion) - Félelem a veszteségtől = kétszeres konverziós ráta.
• Hiánytorzítás (scarcity bias) - A valós, vagy gerjesztett készlethiány felkorbácsolja az érdeklődést.
• Társadalmi bizonyíték (social proof) - Ha mások is ajánlják, akkor megnő a vásárlási hajlandóság.
• A választás paradoxona (paradox of choice)- A bőség zavara kontraproduktív is lehet.
• Mentális horgonyzás (anchoring effect) - Ártorzító kedvezmények, félrevezető akciók.
• Csali hatás (decoy effect) - A visszautasíthatatlan kettő az egyben ajánlatok.
Az „irracionális fogyasztói döntések” megértése a korábbiaktól gyökeresen más kommunikációs kompetenciákat, stratégiai tervezést igényel. Ennek a megértésében segít
Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója idén, 2021. október 28-29-én, a Budapest Music Centerben a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt – számos nemzetközi top speaker és hazai előadó segítségével: http://brandfestival.hu/
A BrandFestival trendLAB tagjai:
• Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke
• Bene Nikolett: ex. Spar, head of e-commerce
• Bóna Richárd: freelance consultant, monsunkft., ex.ceo
• Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, marketing manager
• Csepreghy Nándor: Miniszterelnökség volt parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes
• Csikesz Erika: TV2, értékesítési igazgató
• Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató
• Dudás Gergely: R-time, ügyvezető igazgató
• Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató
• Gabriel Marton: Michelin, business segment manager (brand director) KLEBER & T3 brands – Europe, Middle East and Africa
• Goneth Jácint: Promolab.Io, head of business development
• Göncz Gábor: Sanofi, head of marketing
• Komándi Krisztián: Frontìra strategic design consultancy, consultant, behavioural science
• Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató, a BrandFestival kreatív vezetője
• Nád-Kántor Mariann: Cofidis, márka- és marketingkommunikációs vezető
• Neszveda Gábor: Magyar Nemzeti Bank, senior researcher
• Oláh Peter: Lego, head of marketing
• Pessenlehner Dóra: Coca-Cola Hellenic Bottling Company, shopper marketing manager
• Pogátsa Zoltán: Nyugat-magyarországi egyetem, magyar közgazdász, szociológus, habilitált egyetemi docens, a nemzetközi politikai gazdaságtan szakértője
• Schuster Roland: De'Longhi, marketing manager, Romania&Hungary kitchen, home&comfort categories
• Szili Tímea: Cordia, head of marketing
• Szászi Barnabás Imre: Eötvös Loránd University, Decision lab, head of behavioral insight unit at the decision lab
• Tasi Dóra: Jacobs Douwe Egberts, category manager
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 15. 09:20, vasárnap | Belföld
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én délig
2024. December 15. 09:17, vasárnap | Belföld
Orbán Viktor: Sopron csak akkor tudott fejlődni, ha össze volt kötve az őt körülvevő világgal
Sopron csak akkor tudott fejlődni, ha össze volt kötve az őt körülvevő világgal - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök szombaton Sopronban, az M85-ös autóút befejező szakasza és a Bécsi-dombi alagút átadásán.
2024. December 14. 08:23, szombat | Belföld
Orbán Viktor: méltán lehetünk büszkék az aláírt hároméves bérmegállapodásra
Az aláírt hároméves bérmegállapodás olyan mérföldkő, amelyre méltán lehetünk büszkék -
2024. December 14. 08:23, szombat | Belföld
Rétvári Bence: juttatást kapnak a tankerületi iskolában dolgozó tanárok év végén
Juttatást kapnak a tankerületi iskolában dolgozó tanárok év végén, ennek a minimum összege hetvenötezer forint, ez a fix rész, amit mindenki meg fog kapni, és efölött egy teljesítményarányos rész is lesz