Hírek
2014. November 25. 05:00, kedd |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
A férfiak kevésbé aktívak a közösségi oldalakon
A férfiak 20, a nők csupán 10 százalékát nem érdeklik a közösségi oldalak. Szinte százszázalékos a Facebook ismertsége a magyar internetezők körében. A közösségi oldal tábora nemcsak nagy, hanem aktív is: a netezők 89 százaléka regisztrált az oldalra, a tagok 96 százaléka pedig aktívan használja is - olvasható aMetropolmai számában.
A KutatóCentrum Web 2.0 Report című friss felméréséből kiderül, hogy a Google+ ismertsége megközelíti a Facebookét, 87 százalék hallott már a szolgáltatásról. A 18–60 éves magyar internetezőknek viszont csak 55 százaléka tagja az oldalnak, és a regisztráltaknak 43 százaléka számít aktív felhasználónak. A kisebb hazai felhasználói bázissal rendelkező oldalak közül az Instagram, a LinkedIn, valamint a Pinterest tudta jobban aktivizálni közösségét: mindhárom szolgáltatást a tagok közel 60 százaléka használja rendszeresen.
Ezek az oldalak más-más közönséget érnek el: míg a LinkedInt elsősorban a felsőfokú végzettségűek és a budapestiek használják, addig az Instagram és a Pinterest esetében a 18–29 évesek és a nők a legaktívabbak – mondta Györke Zsuzsanna, a KutatóCentrum kutatási projektmenedzsere.
A 18–29 évesek és a nők más közösségi oldalakon is a legaktívabb felhasználónak számítanak: a 35 százalékos átlaghoz képest többen vannak köztük, akik szívesebben leveleznek itt, mint az e-mail fiókjukban (nők: 45, 18–29 évesek: 59 százalék). Emellett előszeretettel próbálnak ki alkalmazásokat, lépnek be csoportokba, és egyre gyakrabban lépnek be mobilról közösségi oldalakra
4,4 millió magyar felhasználó
70 százaléka a magyar internetezőknek napi szinten használja valamelyik közösségi platformot. A SocialDaily statisztikája szerint Magyarországon jelenleg 4,4 millió Facebook-felhasználó van. A nők aránya 52,17 százalékos, míg a férfiak jelenléte 47,83 százalékos az oldalon.
A felhasználók több mint negyede (26,4 százaléka) a 25–35 éves korosztályból kerül ki, életkor szerinti bontásban ők képviselik a legnagyobb csoportot. Alig lemaradva, 25,5 százalékkal a 18–25 éveseké a második legnépesebb tábor az oldalon, akiket 22,7 százalékkal követnek a 35-45 évesek. A 13–18 évesek a hazai felhasználók 14,1 százalékát jelentik.
Meg kell jegyezni, hogy az eloszlást némiképp torzítja, hogy az egyes generációk létszáma között jelentős eltérések vannak. Másrészt ahogy haladunk a fiatalabb korosztályok felé, annál nagyobb arányú a Facebook-használat.
Az adatokból néhány érdekesség is kiderül: a felhasználók 41 százaléka kapcsolatban él, 15 százalék egyedülálló, ugyanakkor 44 százalék nem adott ilyen jellegű információt magáról. Körükben a legnépszerűbb úti célnak Németország, Anglia és Hollandia számít.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Szeptember 17. 07:43, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: a kőolajellátás kérdését tilos átpolitizálni
Stratégiai egyetértés van Magyarország és a Kőolaj-exportáló Országok Szervezete (OPEC) között abban, hogy az olajellátás nem politikai ügy, és a kőolajellátás kérdését tilos átpolitizálni -
2024. Szeptember 17. 07:42, kedd | Belföld
Meteorológia: egyelőre nem várható újabb csapadék
Sem Magyarországon, sem a Duna vízgyűjtőin nem várható érdemi csapadék területi átlagban a következő öt-hét napban - közölte a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán hétfőn.
2024. Szeptember 17. 07:39, kedd | Belföld
Elérte a Szigetközt az árhullám
Elérte a Szigetközt az árhullám, a Lajtán Mosonmagyaróvárnál a legmagasabb, harmadfokú árvízvédelmi készültséget kellett elrendelni az állami védvonalakon - közölte az Országos Vízügyi Főigazgatóság az MTI-vel hétfőn.
2024. Szeptember 17. 07:38, kedd | Belföld
Árvíz - Óráról órára változik a helyzet
Óráról órára változik a helyzet, folyamatosan frissülnek az árvízi előrejelzések - mondta az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője az M1 aktuális csatorna hétfő esti műsorában.