Hírek
2019. December 06. 07:50, péntek | Külföld
A Mikulás a világ legtökéletesebb vállalkozója?
A Mikulásról általában élő kép mellett kevesen gondolnak abba bele, hogy a barátságos, nyugalmat és derűt egyszerre sugárzó, joviális imázs mögött valójában egészen más jellemzőkkel leírható karakter rejtőzhet.
Habár számító kapitalistának túlzás lenne nevezni, de egy megfelelően megválasztott fókuszpontból nézve a Mikulás maga a pirosba öltöztetett ökonómia, a globális gazdaság alfája és ómegája.
A Mikulás, mint a globális gazdaság szimbóluma?
Ha elsőre meghökkentő a kijelentés, érdemes közelebbről szemügyre venni a Mikulás gyakorlati ténykedését, amit annak során művel, hogy vidámságot és ajándékokat vigyen a szívekbe és az otthonokba. Előre bocsátjuk a következtetést: nincs tökéletesebb vállalkozás és tökéletesebb vállalkozó nála, ennek igazolásához az Origo, pedig részben a The Globalist összeállítására támaszkodik.
S ami a legfontosabb: tevékenységét úgy folytatja, hogy az nem pusztán üzletileg eredményes, hanem példaként szolgálhat mások számára is.
Először is, a Mikulás született globalista. Már valamikor réges-régen rájött arra, hogy otthona, az Északi-sark, csak igen korlátozott piacát jelenti a játékoknak. Ezért úgy döntött, hogy vállalkozásának hosszú távú sikerét a nemzetközi piacokon alapozza meg, és az idő őt igazolta. Hiszen működése nélkül ma már elképzelhetetlen lenne a globális gazdaság, és valószínűleg a játékgyártó vállalatok szektora is jóval kisebb és szerényebb lenne a mostaninál. Mindez fontos tanulság a kis országokban működő vállalatok számára: ha korlátozott a belföldi piac mérete, akkor érdemes lehet az exportban gondolkodni.
Másodszor, a legtöbb sikeres globális vállalkozásnál elengedhetetlen a jól ismert brand felépítése amellett, hogy fenntartható alapon kell szervezni az exporttevékenységet. Ebben pedig a Mikulás kiválóan teljesít, mialatt a vállalati főhadiszállást megtartotta az Északi-sarkon.
Ennek pedig az a jelentősége, hogy úgy sikerül menedzselnie egy világmárkát, hogy közben megőrzi azt gyökereinél, ezzel egyfajta erős helyi identitást biztosítva annak, amit ráadásul sikeresen integrált a márka arculatába. Ez szintén tanulságos lehet más feltörekvő vállalkozások számára.
Harmadszor, a Mikulás megvalósította a magas szintű emberi erőforrás gazdálkodást. Stabil, lojális munkaerővel és jó ipari kapcsolatokkal rendelkezik. Valójában még soha nem volt sztrájk vagy leállás az Északi-sarkon. A Mikulás munkatársai, kis segítői, lényegében egész karrierjüket a cégnél töltötték vagy töltik, ez afféle gondoskodó vállalatot feltételez. A dolgozók erős informális hálózatokat alakítottak ki maguk között, és tökéletesen tisztában vannak a társaság működésének minden apró csínyjával-bínyjával.
A vonatkozó kutatások pedig azt mutatják, hogy a hosszabb ideje lojálisan ugyanott dolgozók a legjobbak a vállalat számára, hiszen tapasztalataik és a munkatársak közötti közösségi hálózat eredményesebbé teheti a munkaszervezetet, mintha abban fiatalabb, egymást nem ismerő munkavállalók lennének. A bérek és a munkafeltételek kedvezők, valamint a kutatások szerint az exportáló vállalatoknál eleve magasabbak a jövedelmek, és stabilabb a munkahely is.
Negyedszer, a Mikulás rendkívül jól oldotta meg, hogy közvetítők segítségével gyűrje le az exportszínterek és a központ közötti távolságból fakadó logisztikai problémákat. Nyilvánvalóan még ő sem tud naprakész lenni valamennyi kurrens piaci információval kapcsolatban.
Ezért helyi ügynököket alkalmaz arra, hogy felmérje, mik a fogyasztók végső igényei a termékekkel kapcsolatban: ilyen ügynökök általában a szülők, nagyszülők, nagynénik és nagybácsik. Szükség szerint pedig megbízható helyi partnereknek ad franchise-jogokat, annak érdekében, hogy minden, még a földrajzilag egészen távoli pontokon élő ügyfelek igényét is ki tudja elégíteni.
Ötödször, a Mikulás, mint minden sikeres exportőr, rendszeresen ellátogat a termékek felvevőpiacaira, és különös gondot fordít a piackutatásra.
Ennek időszaka szokatlanul hosszú, általában karácsony után kezdődik, és a következő Mikulás-napig tart. A kutatásnak pedig igen kifinomult a módszertana. Megtalálható abban a bevásárlóközpontok stratégiai újrapozícionálása éppúgy, ahogy később a szezonális időszakban jellemző Mikulás-napi, illetve karácsonyi ünnepségeken, partikon való szelektív felbukkanás is. Mindez lehetővé tette számára, hogy termékeit a világ különböző országainak eltérő kultúráira adaptálja sikerrel.
Hatodszor, egyszerű és hatékony piacra lépési stratégiákat alkalmaz. A számára legjelentősebb éjszakán sem bonyolítja a dolgot, és általában a kéményen keresztül érkezik az ügyfelekhez.
Emellett a Mikulás jól reagál a piac egyértelmű jelzéseire, például az ablakba kitett téli bakancsokra, vagy a szobákban fellógatott óriási karácsonyi zoknikra.
Hetedszer, mint minden sikeres exportőr, a Mikulás rugalmas és innovatív. Figyelemmel kíséri a piaci folyamatok alakulását a fogyasztói ízlés és trendek szempontjából. Például a Mikulás az elsők között tudta, hogy a fajátékokon keresztül vezet az út a komolyabb műanyag játékok, illetve az elektromos kütyük világába. Ezért mindig rendelkezik a legújabb technológiai trendeknek megfelelő termékekkel. A kutatások szerint, az exportőrök körében nagyon jelentős az innováció, és a Mikulás is bebizonyította, hogy képes a megszokott korlátokon kívüli gondolkodásra. Így amikor szembetalálkozott egy korábban nem használt természeti erőforrással, Rudolffal, a rénszarvassal, elérte azt, hogy ő álljon a többi rénszarvas élére a szánhúzásban, bármilyenek is az időjárási körülmények.
Nyolcadszor, de nem utolsó sorban: a Mikulás a legfontosabb piaci időszakban erejét és munkatársai erejét sem kímélve dolgozik, hajt, beutazza a Földet, hogy ügyfelei igényét teljesítse. Ő egy olyan vállalkozó, aki tudja: az ügyfél elégedettségénél nincs fontosabb.
Ennek köszönhető az a korábban említett tény, hogy munkájára határozott igény van a világ számos országában, évről évre, sőt fel sem merül az, hogy más ellátó lépjen a piacon a helyére, például a húsvéti nyúl.
A kemény decemberi hónap után viszont van ideje élvezni munkája gyümölcsét, és felkészülni a következő szezonra. Ugyanakkor alkalmazottait, a kis manókat és a rénszarvasokat is egyaránt megbecsüli.
Forrás: origo.hu
Kép: Illusztráció - Image Source/Image Source/EMMERICHWEBB/Emmerichwebb
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 22. 08:49, vasárnap | Külföld
Saját vadászgépét lőtte le Jemen partjainál az Egyesült Államok
Jemen partjainál végrehajtott bevetése során az amerikai hadsereg véletlenül lelőtte egyik saját vadászgépét a Vörös-tenger felett – közölte helyi idő szerint szombat este az amerikai központi parancsnokság, a CENTCOM.
2024. December 22. 08:48, vasárnap | Külföld
Trump visszavenné a Panama-csatornát a magas használati díjak miatt
A Panama-csatorna visszavételével fenyegette meg Panamát Donald Trump megválasztott amerikai elnök a szerinte túl magas használati díjak miatt a Truth Social közösségi platformon közzétett üzenetében.
2024. December 22. 08:45, vasárnap | Külföld
Kilencéves gyermek is van a magdeburgi gázolás áldozatai között
Egy kilencéves gyermek is van a péntek esti magdeburgi tömeges gázolás halálos áldozatai között – közölték német ügyészek egy szombat délutáni sajtótájékoztatón.
2024. December 21. 08:59, szombat | Külföld
Autó hajtott emberek közé egy németországi karácsonyi vásárban
Autó hajtott emberek közé péntek este a kelet-németországi Magdeburgban egy karácsonyi vásárban, az első hírek szerint sokan megsérültek, és halálos áldozatok is lehetnek - közölték a helyi hatóságok.