Városlista
2025. március 26, szerda - Emánuel

Hírek

2018. Október 14. 16:34, vasárnap | Bulvár
Forrás: mti

Az időjárás-jelentés a legtöbbet szponzorált műsortípus

Az év első felében a legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt a televízióknál

- derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) vizsgálatából, amelynek eredményét az NMHH Kommunikációs Igazgatósága közölte szombaton az MTI-vel.

Mint írták, összesen ötödével nőtt a támogatói üzenetek száma 2017 azonos időszakával egybevetve az év első felében: a TV2-n 32,2 ezerről 44,1 ezerre, a Duna TV-n 4285-ről 5520-ra. Az RTL Klubnál némi visszaesés volt kimutatható, az üzenetek száma 19,9 ezerről 18,5 ezerre csökkent.

A vizsgált időszakban 1772-féle támogatói üzenet 77 637 alkalommal jelent meg.

A felmérés szerint féléves összesítésben a legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt: a naponta többször is jelentkező szegmenshez a TV2-nél 15,4 ezer, az RTL Klub esetében 1712 támogatói üzenet kapcsolódott.

A három legtöbb szponzorüzenet a TV2 műsorában jelent meg, ezek az időjárás-jelentés (15,4 ezer üzenet), a Mokka (1995 üzenet) című reggeli műsor és A piramis (1972 üzenet) című vetélkedők voltak. Az RTL Klub időjárás-jelentése összességében a negyedik, A Konyhafőnök című műsora a nyolcadik legtöbbet támogatott műsor volt. A Duna TV műsorpalettájáról a Család-barát magazin emelkedett ki, amelyhez 1428 támogatás fűződött.

A leggyakrabban előforduló támogató cég a Fundamenta Lakáskassza Zrt. volt 2120 megjelenéssel, ezt követte a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. 2072 szpottal és a Leier Hungária Kft. 1829 üzenettel.

A közlemény kitér arra is, hogy a támogatás egy speciális formája, amikor rövid ismertetés mellett egy díj vagy nyeremény jelenik meg. A felmérés szerint ezek száma összességében nagyot emelkedett 2017 azonos időszakához képest, ugyanis az első félévben 11 273 ilyen szpot jelent meg a vizsgált csatornákon, míg egy évvel korábban ez a szám 7349 volt.

A TV2-n az ilyen üzenetek az összes szponzori kommunikáció több mint felét - 50,5 százalékát - tették ki (5698 eset). A Duna TV-n ez az arány 18 százalék volt (1846 ilyen üzenet), az RTL Klubon 21, 7 százalék (2450 eset). A közleményben felidézték: 2017 első félévében a nyereményjátékkal összekapcsolt szponzorációk száma a Duna Televízión 797, az RTL Klubon 2332, a TV2-n pedig 3209 volt. Idén az első félévben az M4 Sport 99, a Sport2 462, a SuperTV2 194, a Viasat3 pedig 524 díj- és nyereményüzenetet tett közzé.

Az NMHH 2018 első félévében összesen nyolc csatornán, a legtöbb nézőt elérő országos kereskedelmi televíziók, az RTL Klub és a TV2, valamint a közszolgálati Duna TV műsoraiban vizsgálta a támogatói üzeneteket, egy-egy hónapig pedig helyet kapott a mintában az M4 Sport, a Sport2, a Super TV2, a TV4 és a Viasat3 csatorna is. A teljes tanulmány elolvasható az NMHH honlapján.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 25. 07:35, kedd | Bulvár

Elbúcsúztatták Bényi Ildikót

Hétfőn búcsúztatták el Bényi Ildikó Wacha Imre-díjas televíziós műsorvezetőt, a Magyar Vöröskereszt humanitárius jószolgálati nagykövetét a hernádvécsei temetőben.

2025. Március 24. 07:56, hétfő | Bulvár

Június elején rendezik meg a SopronFestet

Június 1. és 8. között 75 helyszínen több száz esemény várja a harmadik SopronFest látogatóit.

2025. Március 21. 07:31, péntek | Bulvár

Kiugró mértékben nőtt a zenei streaming bevétele Magyarországon

Kiugró mértékben, több mint 2,6 milliárd forinttal nőtt tavaly a zenei streaming magyarországi bevétele.

2025. Március 19. 07:40, szerda | Bulvár

Tüzet gyújtva akart világítani egy fiú, de autók gyulladtak ki

A Miskolci Járási Ügyészség vádat emelt egy fiatalkorú fiú ellen gondatlan közveszély okozásának vétsége miatt. A fiatal kukázás közben tüzet gyújtva akart világítani, de kiégtek a hulladéktárolók, és a parkoló járművek.