Városlista
2024. április 19, péntek - Emma

Hírek

2022. Május 29. 11:25, vasárnap | PR
Forrás: (x)

Bővíteni szeretné vállalkozását 2022-ben? Ehhez digitális marketing stratégiára lesz szüksége!

Bővíteni szeretné vállalkozását 2022-ben? Ehhez digitális marketing stratégiára lesz szüksége!

Függetlenül attól, hogy melyik ágazatban tevékenykedik, vagy mekkora a vállalkozása, ha 2022-ben és azon túl is bővíteni szeretné vállalkozását, akkor digitális marketing stratégiára lesz szüksége!

2019-ben az e-kereskedelmi értékesítések a világ teljes kiskereskedelmi forgalmának 13,8% -át tették ki a Statista szerint. 2021-ben ez a szám 19,6%-ra ugrott, és 2025-re várhatóan 24,5%-ra fog nőni, ami azt jelenti, hogy a kiskereskedelmi forgalom közel egynegyede online lesz lebonyolítva.

Ha vállalkozása még nem állt át az online értékesítési modellre, akkor 2025-re az összes potenciális értékesítésének mintegy egynegyedétől eshet el.

Az okostelefonok világszerte növekvő elérhetősége, valamint a jobb internet-hozzáférés, különösen a fejlődő országokban, szintén hozzájárul az online értékesítések növekedéséhez.

Most van itt az ideje, hogy a hangsúlyt a digitális megoldásokra helyezzük át, és bár a fizikai üzletek még mindig számos üzleti modell fontos részét képezik, elengedhetetlen, hogy a digitális marketing stratégiát is prioritásként kezeljük a potenciális értékesítés és bevétel maximalizálása, illetve a vállalkozás erősítése érdekében.

Digitális marketing stratégia

A digitális marketing stratégia fontos részét képezi az online vállalkozás növekedésének. Míg sok vállalkozás gyakran indít weboldalt abban a reményben, hogy az nagyobb forgalmat, értékesítést és bevételt generál majd, stratégia nélkül csak az idejüket és a pénzüket vesztegetik.

Ez a digitális marketing minden aspektusára vonatkozik. Először is meg kell értenie a közönségét és az általuk használt platformokat, majd meg kell határoznia, hogy ezek közül mely platformokon lesz képes kapcsolatba lépni velük. Ezután meg kell fogalmaznia átfogó digitális stratégiáját, azonosítania kell, hogy mely platformokat fogja használni, és egyértelmű célokat kell kitűznie az egyes platformok számára.

Ezt követően meghatározhatja alegjobb taktikát, amelyet ezeken a platformokon alkalmazhat a maximális elkötelezettség elérése, végső soron pedig az értékesítés és a bevétel növelése érdekében.

A digitális marketing stratégiának minden vállalkozás esetében egyedinek kell lennie, és bár más vállalkozásokból is meríthet inspirációt, saját digitális marketing stratégiájának tükröznie kell vállalkozása céljait, valamint a célközönséget.

Ügyfélprofilok

Az egyik legjobb kiindulópont, amikor a digitális marketing stratégia létrehozásáról van szó, az néhány ügyfélprofil létrehozása.

Ezek lehetnek szőrszálhasogatóan részletesek arról, milyen Ön számára az ideális ügyfél, azonban jobb, ha leegyszerűsíti a folyamatot, hogy csapatának alapvető információkat nyújtson a megcélzott ügyfelek típusáról.

Ha tudja és érti, hogy mit szeretnének az ügyfelei, milyen platformokat és milyen tartalmakat használnak (blogok, videók, podcastek stb.), akkor sokkal jobb helyzetben van ahhoz, hogy ne csak a használt platformokat, hanem a különböző ügyfélprofilok eléréséhez használt üzeneteket is személyre szabja.

Célmeghatározás

Miután megértette a közönséget és az elérni kívánt emberek különböző „csoportjait", elkezdheti meghatározni a digitális marketing tevékenységének céljait, és ezeket a használt platformokhoz igazíthatja.

Míg a végső cél az értékesítés és a bevételek növelése, néhány cél valószínűleg a márka ismertségének növelése körül forog, különösen a kisebb vállalkozások esetében. A közösségi média platformok általában jó megoldást nyújtanak a márkaismertség növelésére, így a közösségi média csatornáival kapcsolatos céljai valószínűleg nagyon különböznek a webhelyére vagy például a fizetett kampányokra kitűzött céloktól.

Fontos, hogy a célokat a platformhoz igazítsuk, és bár a közösségi e-kereskedelem kétségtelenül szárnyra kapott az elmúlt néhány évben, ez még mindig egy olyan hely, ahol óvatosan kell eljárnia, amikor a közvetlen értékesítésről és a bevételekről van szó, különösen, ha még nincs márkaismertsége vagy jelenléte a piacon.

Tanuljon a nagy márkáktól

A vezető globális márkák mindegyike rendelkezik digitális marketing stratégiával, és bár ez nem olyan dolog, amelyet aktívan közzétesznek, gyakran betekintést nyerhetünk stratégiáikba és taktikájukba, ha felkeressük a webhelyüket és megnézzük az üzleti tevékenységüket.

Ne csupán a versenytársait kövesse a közösségi médiában, hanem a vezető márkákat is, hogy összehangolhassa velük saját közönségét. Látva, hogy más márkák - nem feltétlenül az Ön szektorában -, a saját ügyfelei személyiségéhez hasonló érdeklődésű embereket céloznak meg, valóban segíthetnek a saját digitális marketing stratégiájának irányításában.

Tegyük fel, hogy egy sportmárka vagyunk. Nyilván az Adidashoz és a Nike-hoz hasonló cégeket tekintenénk inspirációként, mint a világ két vezető márkáját az ágazatban, de a népszerű online sportfogadási oldalak-ból is inspirálódhatunk, mint amilyen a sportfogadas.net.

Ebből körvonalazódhat számunkra a taktikájuk, amelyet a közönség bevonására és arra használnak, hogy még több embert vonzzanak a webhelyükre, azaz, hogy szakértővé váljanak a sport minden területén, interjút készítsenek a vezető sportszakemberekkel, és a lehető legjobb információkat nyújtsák az online fogadásról.

Összefoglalás

Ha még nem tette meg, itt az ideje, hogy létrehozza saját digitális marketing stratégiát, amely segít fellendíteni vállalkozását! Ha már rendelkezik digitális marketing stratégiával, mindenképpen tartson lépést a legújabb digitális marketing trendekkel - a közösségi médiától az e-mail marketingen át a kereső optimalizálásig - , hogy ezzel maximalizálja potenciálját a digitális térben, és többcsatornás megközelítéssel növelje ügyfélkörét.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 17. 09:09, szerda | PR

5 kerti dekorációs ötlet maximalistáknak

A jó idő megérkezése egyre többünket hajt ki a szabadba. A tavasz remek lehetőséget nyújt ahhoz, hogy új életet leheljünk a tél során elhanyagolt kertünkbe.

2024. Április 16. 10:59, kedd | PR

K&H: ennyivel emelkedett a gyerekinfláció

háromezer forint ma már nem elég két hamburgerre, két évvel ezelőtt még három is kijött ennyiből

2024. Március 28. 08:20, csütörtök | PR

Cégmódosítás – változás az üzleti környezetben

Az üzleti környezet folyamatosan változik, és a vállalatoknak alkalmazkodniuk kell ezekhez a változásokhoz.

2024. Március 26. 08:17, kedd | PR

A szellemi alkotások kiaknázatlan értékek egy vállalkozásban

Dubaiban a kedvező pénzügyi feltételek mellett az iszlám jogrend is maximális védelmet nyújt