Városlista
2024. november 22, péntek - Cecília

Hírek

2018. Május 14. 14:56, hétfő | Belföld

Budapest lett Európa fűszere

Budapest lett Európa fűszere

A Spice of Europe - magyarul Európa fűszere - szlogennel és Budapest megújult turisztikai márkájával indítja el nemzetközi kampányát a Magyar Turisztikai Ügynökség.

A Budapest fókuszú kampány a fővárost és annak kincseit mutatja be a világ számos országában. A hirdetések online, print és televíziós felületeken jelennek meg, május 15-e és június 30-a között.

A „Spice of Europe" kampány célja a főváros metaforikus fűszerességét és sokszínűségét bemutatni. Azt, hogy Budapest egy sokoldalú város, az ide érkező vendég megtalál mindent, ami egy klasszikus, európai fővárosra jellemző, miközben tele van vitalitással, pezsgéssel és kreativitással, az autentikus és történelmi oldala mellett rendkívül innovatív és vibráló világváros. A kampány erre építve fiatalos, kreatív arculattal indul el, amelynek részeként új turisztikai logó, új weboldal, új imázsfilm és új kreatív tartalmak készültek, amelyek bemutatják Budapestet metaforikus fűszerességét, sokszínűségét.

"Azt szeretnénk elérni, hogy ha valaki Európába vagy Európában utazik, ne legyen kérdés, hogy nem csak Londont, nem csak Párizst, hanem Budapestet is látnia kell. Kiemelt célunk, hogy a hozzánk érkező vendégek töltsenek el Budapesten legalább még egy éjszakát. És szeretnénk megmutatni azt is, hogy Magyarország fővárosában izgalmas programlehetőségek sokasága várja a turistákat." - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a nemzetközi kampányt bemutató sajtótájékoztatón.

A kampány május 15-én indul és június 30-ig tart, a Magyar Turisztikai Ügynökség online, print és televíziós felületeken hirdet.
"Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a rendelkezésre álló összeg 65 százalékát online platformokon költsük el, a forrás 25 százaléka televíziós megjelenésekre fordítódik" - tette hozzá Guller Zoltán.

A kampány során az Ügynökség elsőszámú globális médiapartnere a CNN lesz. Közel 900 alkalommal fogják sugározni az imázsfilmet a CNN televíziós csatornáin 250 millió háztartásba eljutva. A hirdetések megjelennek majd az Iberia, a Ryanair, a British Airways, a Lufthansa, az American Airlines és a United Airlines fedélzetein. A WizzAir magazinjának június-júliusi számában 8 oldalas melléklet szól majd Budapestről, mintegy 5 millió utashoz eljutva, a United Airlines légitársaság amerikai járatain pedig, több mint 2 millió utas láthat majd Budapestről szóló dokumentumfilmet.

A kampány kreatív tervezése és gyártása, amely magába foglalja egyebek mellett a fotózást, a forgatást, a nemzetközi jogdíjakat és az új weboldal fejlesztését bruttó 235 millió forint. Nemzetközi médiavásárlásra pedig bruttó 1,3 milliárd forintot költ a Magyar Turisztikai Ügynökség ebben az ütemben. Az új logó is elkészült.

A forrás mintegy maradék 20 százalékát meghatározó utazási és életstílus magazinokban elhelyezett hirdetésekre fordítják, valamint hirdetnek a Google-n, a YouTube-on és az Instagramon is. A hirdetések Budapest legfontosabb küldőpiacainak számító nyugat-európai országokban, így Németországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban jelennek meg, a távoli küldőpiacok közül pedig az Egyesült Államokban lesz látható. Az Ügynökség három célcsoportra fókuszál: a 25 és 40 év közötti értéktudatos fiatalokra, az élménykereső családosokra, és a 30 és 55 év közötti világutazókra.

Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón kiemelte: "Budapest nélkül nincs magyar turizmus."

A főváros, a kormány, és a szakma egyaránt azon dolgozik, hogy Budapest egyre jobb hely legyen a budapestieknek, a magyaroknak, és a külföldieknek is. Hozzátette: 2010 óta másfélszeresére nőtt a Budapestre érkező turisták száma, a 2017-es év rekordév volt, így bíznak abban, hogy ez a tendencia a jövőben is folytatódik. Hozzátette: Magyarország 163 ország közül a 15. legbiztonságosabb ország a a Global Peace Index adatai szerint. "Budapest a kampánnyal végre a helyére kerül" - zárta beszédét a főpolgármester-helyettes.

A nemzetközi Budapest fókuszú kampánnyal párhuzamosan két másik kommunikációs kampányt is indít a Magyar Turisztikai Ügynökség. Elindul a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampány, amely Magyarország felfedezésre váró, kevésbé ismert helyszíneire és attrakcióra koncentrál. A napokban induló harmadik kampány pedig a regionális országokban népszerűsíti majd Magyarország vidéki desztinációit.

Forrás: origo.hu

Főkép: BENCEBARSONY@GMAIL.COM/Barsonybence_Photorights_06302230763

Fotók: Polyák Attila - Origo

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 22. 07:56, péntek | Belföld

Orbán Viktor szerint óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét

Az elmúlt egy évben óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét, elsősorban a nemzetközi politikai térben, ami a határon túli magyar közösségek megerősödését is jelenti

2024. November 22. 07:54, péntek | Belföld

Rogán Antal abban bízik, sokan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot

Abban bízom, hogy a Digitális Állampolgárság Program alkalmazás széles tömegeknek elnyeri a támogatását, sokan fogják használni, mert látni fogják, hogy így egyszerűbb ügyet intézni, magukat azonosítani

2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld

Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban

Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.