Hírek
2020. December 31. 08:00, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Csütörtöktől változik a bankkártyás fizetési folyamat MÁV-online jegyvásárláskor
![Csütörtöktől változik a bankkártyás fizetési folyamat MÁV-online jegyvásárláskor](/external/image_cache/3/2/b/32b1c7a60d8e1a4ddd3549cb5d621d42.jpg)
December 31-től az Európai Unió szabályozásához alkalmazkodva Magyarországon is kötelező a kétlépcsős hitelesítés minden mobil- és online fizetésnél a vásárlást kezdeményező fél azonosítására,
a változás az online vonatjegyet vásárló utasokat érinti - közölte a MÁV-Start szerdán az MTI-vel.
Ennek következtében minden jegyvásárláskor a fizetésnél plusz lépéseket kell tenni a tranzakció biztonsága érdekében, így a fizetési folyamat lassulhat és körülményesebbé válhat.
Kiemelték, hogy az egyes bankoknál vagy kártyakibocsátóknál más-más azonosítási lépések szükségesek. A MÁV-Start és pénzügyi szolgáltatója, a Simple felkészült a változásra, azonban előfordulhat, hogy akár banki, akár felhasználói oldalon egyéb beállítások is szükségesek.
Mindezek miatt a vasúttársaság kéri, hogy a mobiltelefonos vagy internetes vásárlás előtt az utasok ellenőrizzék, hogy a bank vagy a kártya kibocsátója teljesíti-e az új uniós irányelvet. Előfordulhat, hogy az adott banknál a fizetési folyamathoz további alkalmazás telepítése is szükséges, illetve bankokkal való adategyeztetésnél a helyes telefonszám megadása is. Ezen felül tanácsolták, hogy célszerű meggyőződni arról is, hogy a MÁV alkalmazás legfrissebb verzióját használja-e a telefon, mert a régebbi verziók nem feltétlenül tudják végrehajtani az erős ügyfélhitelesítéssel járó tranzakciót.
A fizetési folyamat után ellenőrizni kell a MÁV applikáció vagy az ELVIRA felületén a vásárlás sikerességét, illetve újabb fizetés indítása előtt a SimplePay fizetésről küldött levelét is meg kell várni - hangsúlyozta a MÁV-Start közleményében, amelyben jelezték, ha a fizetés nem történt meg, érdemes próbálkozni egy másik kártyával vagy fizetési móddal, akár egy másik banknál vagy kártyakibocsátónál.
Az online jegyvásárlásoknál fellépő problémák esetén technikai segítséget a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámain kérhetnek az utasok (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Telenor hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából +36 70 499 4999) - olvasható a vasúttársaság közleményében.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Július 16. 08:15, kedd | Belföld
Ötven tartalékos kezdi meg az alapkiképzést Szentendrén
Mintegy ötven fiatal kezdi meg hétfőn az egységes alapkiképzést a szentendrei Görgey Artúr laktanyában - mondta el a közmédiának Huszár Ferenc ezredes hétfőn a helyszínen.
2024. Július 16. 08:14, kedd | Belföld
Tizenhat vármegyében és 6 budapesti kerületben irtják a szúnyogokat a héten
Tizenhat vármegye négyszáznegyvennégy településén és Budapest hat kerületében lesz a héten szúnyoggyérítés - tájékoztatta az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) hétfőn az MTI-t.
2024. Július 16. 08:09, kedd | Belföld
Idén is számos útszakasz újul meg a Magyar Falu Program keretében
Tízmilliárd forintból folytatódik országszerte a mellékutak állapotának javítása - közölte a Miniszterelnökség hétfőn az MTI-vel.