Városlista
2022. január 19, szerda - Sára

Hírek

2020. December 31. 08:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Csütörtöktől változik a bankkártyás fizetési folyamat MÁV-online jegyvásárláskor

Csütörtöktől változik a bankkártyás fizetési folyamat MÁV-online jegyvásárláskor

December 31-től az Európai Unió szabályozásához alkalmazkodva Magyarországon is kötelező a kétlépcsős hitelesítés minden mobil- és online fizetésnél a vásárlást kezdeményező fél azonosítására,

a változás az online vonatjegyet vásárló utasokat érinti - közölte a MÁV-Start szerdán az MTI-vel.

Ennek következtében minden jegyvásárláskor a fizetésnél plusz lépéseket kell tenni a tranzakció biztonsága érdekében, így a fizetési folyamat lassulhat és körülményesebbé válhat.

Kiemelték, hogy az egyes bankoknál vagy kártyakibocsátóknál más-más azonosítási lépések szükségesek. A MÁV-Start és pénzügyi szolgáltatója, a Simple felkészült a változásra, azonban előfordulhat, hogy akár banki, akár felhasználói oldalon egyéb beállítások is szükségesek.

Mindezek miatt a vasúttársaság kéri, hogy a mobiltelefonos vagy internetes vásárlás előtt az utasok ellenőrizzék, hogy a bank vagy a kártya kibocsátója teljesíti-e az új uniós irányelvet. Előfordulhat, hogy az adott banknál a fizetési folyamathoz további alkalmazás telepítése is szükséges, illetve bankokkal való adategyeztetésnél a helyes telefonszám megadása is. Ezen felül tanácsolták, hogy célszerű meggyőződni arról is, hogy a MÁV alkalmazás legfrissebb verzióját használja-e a telefon, mert a régebbi verziók nem feltétlenül tudják végrehajtani az erős ügyfélhitelesítéssel járó tranzakciót.

A fizetési folyamat után ellenőrizni kell a MÁV applikáció vagy az ELVIRA felületén a vásárlás sikerességét, illetve újabb fizetés indítása előtt a SimplePay fizetésről küldött levelét is meg kell várni - hangsúlyozta a MÁV-Start közleményében, amelyben jelezték, ha a fizetés nem történt meg, érdemes próbálkozni egy másik kártyával vagy fizetési móddal, akár egy másik banknál vagy kártyakibocsátónál.

Az online jegyvásárlásoknál fellépő problémák esetén technikai segítséget a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámain kérhetnek az utasok (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Telenor hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából +36 70 499 4999) - olvasható a vasúttársaság közleményében.

Ezek érdekelhetnek még

2022. Január 19. 08:50, szerda | Belföld

Több mint 5 százalékkal nőtt az üzemanyag-fogyasztás tavaly

Tavaly 3,5 százalékkal több motorbenzin és 6,6 százalékkal több gázolaj fogyott, mint egy évvel korábban, az üzemanyag-fogyasztás így átlagosan 5,4 százalékkal nőtt 2021-ben

2022. Január 19. 07:00, szerda | Belföld

Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc repülőtéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg - közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport kedden az MTI-vel.

2022. Január 19. 06:00, szerda | Belföld

Menekülés közben elütötte az intézkedő rendőrt egy férfi Tatabányán

Elütötte az intézkedő rendőrt egy ellenőrzés elől menekülő 41 éves férfi Tatabányán - tájékoztatta a Központi Nyomozó Főügyészség helyettes vezetője kedden az MTI-t.

2022. Január 18. 19:05, kedd | Belföld

Szombaton tartják a középfokú írásbeli felvételi vizsgákat

Szombaton 10 órától tartják a középfokú írásbeli felvételi vizsgákat a 9. évfolyamra, a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokba,