Városlista
2021. október 18, hétfő - Lukács

Hírek

2010. Február 15. 14:57, hétfő | Belföld
Forrás: HírTV

Együnk a téli depresszió ellen!

Együnk a téli depresszió ellen!

A tavaszra még várnunk kell, de addig se hagyjuk, hogy a téli depresszió uralja hangulatunkat. Helyes táplálkozással nem csak energikusabbak lehetünk, de jókedvünket is növelhetjük.

1. Ne hagyjuk ki a reggelit!

A reggeli elmulasztása egész napunkra kihatással lesz, ennek hiányát a későbbi étkezések sem pótolhatják. A mennyiség helyett koncentráljunk a minőségre, ügyeljünk rá, hogy a reggelire szánt falatok egyaránt tartalmazzanak fehérjét (tojás, alacsony zsírtartalmú tej vagy joghurt formájában) és szénhidrátokat, melyeket gyümölcsökből, teljes kiőrlésű kenyérből készített pirítósból, vagy gabonapehelyből nyerhetünk.

2. Többször, keveset

Étkezzünk naponta 4-5 alkalommal, így frissességünket is megőrizhetjük és gyomrunkat sem terheli meg az egyszerre bevitt nagy mennyiségű táplálék emésztése.

3. Színes fogások

Az élénk színű növények és zöldségek fogyasztásával szervezetünket sok antioxidánshoz juttathatjuk, mely nem csak jókedvre derít, de fejleszti a memóriát és javítja a gondolkodást is.

4. Rosszkedv ellen Omega-3 zsírsavak

Hetente egyszer fogyasszunk halat. Omega-3 zsírsavakban különösen gazdag a szardínia, a vörös lazac és a csíkos sügér. A legfrissebb kutatási eredmények szerint az Omega-3 zsírsavak fogyasztása csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát és emeli a jókedvért is felelős szerotonin hormon szintet.

5. Igyunk eleget!

A folyadékpótlás elmulasztása kiszáradáshoz vezethet, amely fáradtság érzetet, enerváltságot okozhat. Fogyasszunk naponta 2 liter folyadékot, kerülve a cukrozott üdítőket.

6. Kerüljük az édességeket!

A rosszkedvet gyakran boldogsághormont termelő csokoládéval űzzük el. Kutatók mégsem javasolják a túlzott szénhidrát tartalmú ételek fogyasztását. Az édességek hatására nő ugyan a szerotonin szint, de később a vércukorszint hirtelen lecsökkenésével még levertebbnek érezzük majd magunkat. Ezt elkerülhetjük, ha minden étkezésünk elegendő mennyiségű szénhidrátot tartalmaz, így vércukor ingadozás nélkül csökkenthetjük az édesség utáni vágyat is.

7. Vaspótlás

Különösen nők körében gyakori a vashiány, amely fáradtságot okoz és sok esetben ez áll a tartós levertség hátterében is. A hiányállapot létrejöttéhez hozzájárul, ha étkezések után rendszeresen kávét fogyasztunk, a koffein ugyanis csökkenti a vas felszívódását. A zöld levelű zöldségek és az állati eredetű élelmiszerek fogyasztása biztosíthatja a szükséges napi 15-25 mg vasszükségletet.

www.oxygenmedical.hu


Ezek érdekelhetnek még

2021. Október 17. 18:09, vasárnap | Belföld

Egy rakás csempészcigivel bukott le

Több mint 18 millió forint értékű csempészett cigarettát szállított, a szabolcsi rendőrök elfogták.

2021. Október 17. 14:08, vasárnap | Belföld

Minden, 2021-ben családi kedvezményre jogosult gyermekes szülőnek jár az adó-visszatérítés

Minden, 2021-ben családi kedvezményre jogosult gyermekes szülőnek jár az adó-visszatérítés.

2021. Október 17. 13:07, vasárnap | Belföld

Már több mint 50 ezer család igényelt otthonfelújítási támogatást

Több mint 50 ezer család igényelt már otthonfelújítási támogatást összesen mintegy 65 milliárd forint értékben - mondta a közösségi oldalán szombaton közzétett videójában Novák Katalin.

2021. Október 17. 11:04, vasárnap | Belföld

Csaknem 800 ezer antigén gyorstesztet kapnak a háziorvosok

Közel 800 ezer antigén gyorstesztet kapnak a háziorvosok a koronavírus-gyanús betegek tesztelésére - olvasható a koronavirus.gov.hu kormányzati portálon.