Hírek
2019. Szeptember 13. 11:32, péntek | Külföld
Elektromos autóként dobják vissza piacra a Volkswagen Bogárt
A Volkswagen a csütörtökön kezdődött Frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA) mutatta be partnerével, az eClassics-szal közösen megalkotott új, elektromos meghajtású Volkswagen Bogár prototípusát.
Az átalakítás során kizárólag olyan új alkatrészeket használtak fel, amelyek sorozatgyártásában már megállapodtak.
„Az elektromos Bogár ötvözi a klasszikus autónk báját és a jövő mobilitását. A Volkswagen Group Components innovatív e-alkatrészei a motorháztető alatt vannak - ezekkel dolgozunk a történelmileg fontos jármű elektromossá tételében, ami egy eléggé érzelmes folyamat"- mondta Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components igazgatóságának tagja.
Az átalakítás technikai alapját a Volkswagen új e-up! technológiájával tesztelt gyártási alkatrészei biztosítják, melyeket a Volkswagen Group Components gyártóhelyein készítenek. Ennek eredményeként az elektromos motort és a sebességváltót Kasselben gyártják, az akkumulátor rendszer alkatrészeit pedig a Brunswick szállítja, melyekkel az e-Bogár tesztelése során 60 kW teljesítménycsúcsot értek el. Az akkumulátor rendszer az alvázba építve, legfeljebb 14 modulból áll, amelyek mindegyike 2,6 kWh teljesítményű. A lítium-ion akkumulátor modulok összesen akár 36,8 kWh energiát képesek szolgáltatni. A nagyobb teljesítmény és az elektrifikáció mértéke miatt megnövekedett súly megköveteli az alváz és a fékek megerősítését.
Az új, 1280 kg-os össztömeg ellenére az e-Bogár alig négy másodperc alatt 50 km/órára, alig több mint nyolc másodperc alatt pedig 80 km/órára gyorsul fel.
Az egy töltéssel megtehető távolsága, amely alatt akár 150 km/óra maximális sebességet is elérhet, 200 kilométer. Ez egy kényelmes távolságnak számít egy pihentető naphoz egy klasszikus elektromos autóval. Abban az esetben, ha az e-Bogár akkumulátora az út során lemerül, a beépített áramkörök lehetővé teszik a gyorstöltést, melynek eredményeként az autó újra használható 150 kilométernél is hosszabb utazáshoz, mintegy egy órányi töltés után.
Ezen koncepció alapján más klasszikus járművek későbbi villamosítása is lehetséges. Schmall elmondta, hogy „Már dolgozunk azon, hogy előkészítsük a busz platformját. A jövőben egy e-Porsche 356 is visszatérhet elektromos meghajtású változatban".
Míg a Volkswagen Group Components szállítja az elektromos hajtás és az akkumulátor rendszer alkatrészeit, a Bogár tényleges átalakítását az eClassics partnercég végzi Renningenben, Stuttgart közelében. A prototípus bemutatója alkalmából kiadott sajtóközlemény szerint az elektromos Bogár megtervezése és kialakítása sok szakértelmet igényel, amit a Volkswagen Group Components átadott az eClassics-nak.
"Arra számítunk, hogy hamarosan sok e-Bogár lesz látható az utcán" - zárta az eseményről kiadott sajtóközleményt Dennis Murschel és Martin Acevedo, az eClassics GmbH & Co KG két ügyvezető igazgatója.
Forrás: origo.hu
Kép: Volkswagen-newsroom.com
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 08:24, szombat | Külföld
Az olasz kormány szerint összefüggés van a nők elleni erőszak és az illegális bevándorlás között
Az olasz jobbközép kormány tagjai szerint összefüggés van a nőkkel szembeni erőszak erősödése és az illegális migráció között, ahogyan ezt a felsőház elnöke, Ignazio La Russa is hangsúlyozta az áldozatokra emlékezve csütörtök est
2024. November 22. 08:09, péntek | Külföld
A Nemzetközi Büntetőbíróság elfogatóparancsot adott ki Benjámin Netanjahu ellen
A Nemzetközi Büntetőbíróság (ICC) elfogatóparancsot adott ki Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnök, valamint Joáv Gallant nemrégiben leváltott izraeli védelmi miniszter ellen - tájékoztatott a hágai székhelyű bíróság csütörtök
2024. November 22. 08:06, péntek | Külföld
Ukrán légvédelem: Interkontinentális ballisztikus rakétával támadta az orosz hadsereg Dnyipro városát
Az orosz hadsereg több különböző típusú – közöttük egy interkontinentális ballisztikus – rakétával támadta csütörtök reggel Dnyipro városának ipari és közmű-infrastruktúráját – közölte az ukrán légierő.