Városlista
2024. július 28, vasárnap - Szabolcs

Hírek

2010. Április 14. 16:00, szerda | Helyi
Forrás: Széchenyi futam

pítsük a jelenben a jövőt! - V. Széchenyi Futam - Alternatív Hajtású Járművek Versenye

pítsük a jelenben a jövőt! - V. Széchenyi Futam - Alternatív Hajtású Járművek Versenye

Az elmúlt négy évben összesen 5 millió forinttal díjaztuk a járműépítőket. A történet itt nem ér véget, hiszen 2010. április 23-tól 25-ig újabb Széchenyi Futamr

Szunnyadó talentumok

Nem túlzás azt állítanunk, hogy a műszaki egyetemeket, főiskolákat évről-évre számos fel nem ismert tehetség hagyja el. Ez elsősorban annak tudható be, hogy a hazai oktatási rendszer szinte kivétel nélkül az elméleti ismeretekre koncentrál, és sok esetben elmarad a leendő mérnökök gyakorlati képzése. Pedig egészen sok hallgatói elképzelésben rejlik olyan nóvum, amely néhány órányi munka rááldozásával tervvé, később kutatási programmá, végül akár gyártásra érett termékké is válhat. Erre számos példát láthatunk az ipari forradalomtól egészen napjainkig. Az ötlet, az elképzelés kidolgozására, a fiatalok bátorítására és patronálására buzdít mind szélesebb körben többek között maga az Európai Unió, valamint evidens módon a piaci-gyártói szektor is. Ezek alapján, mérnökhallgatóik képzésének kiegészítésére, illetve felkészültségük javítása érdekében teremtette meg sok felsőoktatási intézmény a maga tudásközpontját, vagy vette pártfogásba az önszerveződő tudományos köröket.

Alternatív innováció

2006 áprilisában a Széchenyi István Egyetem maroknyi hallgatója egyedülálló rendezvény szervezésébe fogott. Felismerve a tudományos műhelyek adta lehetőségeket, illetve azt a jelentős potenciált, amelynek egyedüli letéteményesei korunk mérnökhallgatói, olyan megmérettetést akartak megvalósítani, amely kézzel fogható, összemérhető tervezői és kivitelezői eredményeken alapul, megmozgatja és felrázza a szunnyadó innovatív hajlamot minden arra fogékony hallgatóban. Győr és a Széchenyi István Egyetem adottságai, a fiatalok körében komoly érdeklődésre számot tartó műszaki iparág, valamint korunk égető környezeti problémáinak figyelembevételével alakult ki a koncepció: olyan közlekedési eszközök tervezése és építése volt a cél, amelyek kizárólag alternatív, környezetbarát meghajtással üzemelnek. A látványos és szakmailag is tartalmas versenyre az ország bármely egyeteme és főiskolája nevezhetett résztvevőket. Az első Széchenyi Futamon, 2006. április 26-án hét csapat állt rajthoz. A díjazás összértéke meghaladta a félmillió forintot, amelyet változatos különdíjak egészítettek ki.

A fejlődés útján

A pozitív visszhangok és építő észrevételek, kritikák, valamint az igencsak jelentős szakmai és sajtóérdeklődés alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a kezdeményezés nem csupán életképes, hanem további lehetőségek rejlenek benne. A 2007-es, második futam mind a rajthoz állók számában, mind a díjazás mértékében megduplázta az előző évit. A harmadik verseny szabályzata, értékelési szisztémája és kategóriarendszere az FIA szabályaival egybevetve további differenciálásra és pontosításra került. A folyamatos technikai fejlődés ösztönzése mellett az előző évben meghatározott újabb célkitűzés megvalósítása felé is nagy lépést tettünk: több középiskolás csapat is rajthoz állt, ezzel az alternatív szemléletmód, a környezettudatosság felé közelítettük a mérnökhallgatók bázisát képező fiatalabb célcsoportot. A 2009 tavaszán rendezett negyedik Széchenyi Futamon tovább színesedett a jelentkezők mezőnye: immár motorok is indultak a versenyen, a harminc jármű között a napelemes kerékpártól a nitrogénhajtású négykerekűn át az átalakított szériaautókig számos különlegességgel találkozhattak az érdeklődők. A folyamatos fejlődést jól mutatja, hogy a három napos eseményt egyre több szakmai program - járműbemutató, tesztvezetés - kísérte.

j helyszín, új élmények

Az elmúlt négy évben összesen 5 millió forinttal díjaztuk a járműépítőket. A történet itt nem ér véget, hiszen 2010. április 23-tól 25-ig újabb Széchenyi Futamra kerül sor. A vasárnapi versenyprogramokat új helyszínen, az Audi Hungaria parkolójában izgulhatják végig az érdeklődők, a pénteki és szombati események egy részének továbbra is a Széchenyi István Egyetem parkolója ad otthont. Nem a régi, amely a jelentős nagyságrendű egyetemi építkezésnek köszönhetően lassan megszűnik létezni, hanem az új, kétszintes parkolólemez, amelyet a futam járművei fognak felavatni, közvetlenül a hivatalos átadás előtt. Az eddigi fejlődési tendenciának megfelelően idén is megduplázódott a rajthoz állók száma: 10 kategóriában 40 csapat 60 járműve küzd majd a serlegekért, a díjazás összértéke eléri az egymillió forintot. A program minden eddiginél színesebb lesz, hiszen a kisebbeket aszfaltrajzolás, a felnőtt generáció tagjait sörsátor várja, s további kulturális programok gondoskodnak róla, hogy kellemes családi programmá váljon az V. Széchenyi Futam. A szombati városi felvonulás sem marad el, s bár a megállók változatlanok (egyetem, Baross Gábor utca, Városháza, rkád bevásárlóközpont parkolója, egyetem), a járművek száma miatt idén még különlegesebb látványosságot jelent majd a menet. Aki nem tud személyesen részt venni a futam hétvégéjén, az is nyomon követheti a programokat, hiszen a tavalyi alkalomhoz hasonlóan most is beszámolunk a pénteki és szombati eseményekről, majd élőben jelentkezünk a futam helyszínéről a www.szechenyifutam.hu címen elérhető honlapon képekkel, eredményekkel, rövid interjúkkal.



Ezek érdekelhetnek még

2024. Július 27. 09:11, szombat | Helyi

Hamarosan indul a mennyei megyei is

Elkészült a sorsolás a labdarúgó vármegyei első osztályban. A bajnok, de a feljutást nem vállaló Koroncó Kapuváron kezd. A bajnokság 16 csapatosra bővült.

2024. Július 27. 08:15, szombat | Helyi

Életet is menthetnek a zsetonok

Zsetonokat gyűjt a Győrszentiváni Önkéntes Tűzoltó Egyesület.

2024. Július 27. 07:15, szombat | Helyi

Győrzámoly: Kinőtték az iskolát, konténerrel bővülnek

A sok fiatal kiköltöző miatt egyre nagyobb az igény az oktatási intézményre Győrzámolyon.

2024. Július 26. 09:12, péntek | Helyi

Belga sportigazgatója lett az ETO-nak

A bajnokság megkezdése előtt néhány nappal új sportigazgatója lett az ETO NB I-es labdarúgó csapatának. A belga Steven Vanharen korábban az MTK másodedzője is volt.