Hírek
2017. Október 05. 20:30, csütörtök | Belföld
Gázolt a vonat, bíróságon az ügy
Halálra gázolt két idős asszonyt a kapuvári vasútállomáson tavaly egy mozdony. A kedden kezdődött büntetőper több tanulsággal is szolgált. Például, hogy nem következett volna be a baleset, ha az IC az első vágányra érkezik és nem le
Dr. Holler Judit bíró vezetésével a Soproni Járásbíróságon kedden megkezdődött az ügy büntetőpere. A vádlottak padján a mozdonyvezető és a tolatásvezető ült. (A baleset után nem sokkal munkáltatójuk felmondott nekik, már nem dolgoznak a vasúttársaságnál.) A vádat dr. Czinege Helga vezetőügyész képviselte.
A tárgyaláson körvonalazódott, nem történt volna baleset, ha az IC az első vágányra érkezik, de azt egy tehervonat foglalta el. Ezért futott be a Budapest felől érkező vonat a második vágányra, ahol mindkét oldalon van peron. A vágányzár miatt mindenkinek le kellett szállnia a szerelvényről, de többen nem az állomás felőli oldalon léptek le, hanem a másikon. Ezért ők onnan a szerelvényt megkerülve, a mozdony előtt szerettek volna átjutni a kijárathoz. Eközben történt a tragédia: a mozdony „kijárt", hogy a később visszainduló vonat elejére kerüljön.
– Miért volt olyan sürgős a mozdony és a szerelvény szétkapcsolása? Miért nem várták meg, míg valamennyi utas biztonságban kiér az állomás épületéig, s csak ezután irányították volna a mozdonyt a szerelvény másik oldalára? – vetődött fel a kérdés, amikor a tolatásvezető részletezte, az IC beérkezését követően azonnal hozzálátott a művelethez.
A tolatásvezető és a mozdonyvezető a bíró kérdésére azt válaszolták: nem érzik felelősnek magukat a történtekért.
– Amikor a munka jön, a feladatot el kell végezni – hangzott a válasz. – Eközben láttam, hogy többen a rossz oldalon szállnak le. Ezért rádión mondtam a mozdonyvezetőnek: a kihajtáskor majd vigyázzon.
– A figyelmeztetés után a mozdony bal oldali visszapillantóján tájékozódtam a helyzetről. Azon az oldalon csukottak voltak az ajtók, s a kocsik mellett egy lelket sem láttam. Mielőtt elindultam volna, hangjelzést adtam – idézte fel a tragédia pillanatait a mozdonyvezető. – Két fiatalt vettem észre, amint még átszökkentek a mozdony előtt, ekkor azonnal fékeztem. Később megállapították, tizenöt métert tettem meg, ebből öt métert fékezve.
Sajnos, megtörtént a tragédia, két idős asszony a mozdony alá került. Azonnal meghaltak. Végtelenül sajnálom, de nem láttam őket. Mivel a bal oldalon nem a „földre", hanem ott is peronra szálltak le a vonatról, arra nem számítottam, hogy a rendes átjáró helyett közvetlenül a mozdony előtt fognak a síneken átmenni.
A bíróságon elhangzott: a mozdonyvezető számára, ha ül, nyolc-tíz méteres, ha áll, akkor mintegy négyméteres a be nem látható holttér. Épp ezért szigorú előírások rendelkeznek az indulás-tolatás megkezdéséről. Köztük az, hogy mindenkor a tolatásvezető kötelessége a biztonságos körülmények megteremtése.
A tolatásvezető és a mozdonyvezető a bíró kérdésére azt válaszolták: nem érzik felelősnek magukat a történtekért.
A büntetőper szerdán folytatódik.
Forrás: kisalfold.hu
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 23. 06:00, hétfő | Belföld
A hét elején még többfelé várható csapadék, de karácsonykor már derült idő várható
A hét elején még többfelé várható hó, havas eső, eső, majd karácsony első napján már kiderül az ég, és a következő napokban jobbára napos időre kell készülni 2-8 Celsius-fok közötti csúcshőmérséklettel.
2024. December 23. 06:00, hétfő | Belföld
Meteorológia: a Mecsekben 20 centiméter hó is hullhat hétfőn
A Mecsekben 15-20 centiméternél is több hó hullhat hétfőn - közölte a HungaroMet Zrt. vasárnap.
2024. December 23. 06:00, hétfő | Belföld
Szijjártó Péter: újraindult a kőolaj szállítása Magyarország felé a Barátság kőolajvezetéken
Újraindult a kőolaj szállítása Magyarország felé a Barátság kőolajvezetéken - közölte a külgazdasági és külügyminiszter vasárnap kora délután a Facebook-oldalán.