Hírek
2011. Január 24. 11:30, hétfő |
Helyi
Forrás: Nyugathír
Győri fuvarozók: kell a kereskedelmi gázolajár, de elég-e a kedvezmény?
Lenullázhatja a kereskedelmi gázolajárból származó előnyt a hazai üzemanyag-drágulás - vélik a fuvarozók. Ha így lesz, sokan ismét inkább külföldön tankolnak majd. A teherszállítással foglalkozó vállalkozóknak január elsejétől v
A kormány 11 milliárd forintos plusz adóbevételt vár az intézkedéstől, valamint a magyar árufuvarozók versenyképességének javítását. A kérdés az, hogy az üzemanyag-drágulás következtében a fuvarozóknak nem éri-e meg inkább rövidesen ismét külföldön tankolni.
"Egy hónapban 2500-3000 litert tankol egy kamionos, ha ezt beszorzom 6,50-el, nagyon könnyen ki lehet számítani, hogy az év végére összejön akkora összeg, hogy ingyen autózik az autópályán" - mondja Németh István győri vállalkozó. A fuvarozók szerint a kereskedelmi gázolajár mindenképpen előnyös, csak az a kérdés, hogy meddig érzékelhető. Egy év alatt hazánkban több mint hatvan forinttal nőtt a gázolaj átlagára, és rohamosan emelkedik tovább. A kedvezménynek az lenne a célja, hogy a magyar fuvarozók 200 millió literrel több üzemanyagot vásároljanak idehaza, mint tavaly, de az állandó áremelkedés miatt ez a terv meghiúsulhat. A vállalkozók azt mondják, ha a drágulás megjelenik a fuvarköltségben, elveszíthetik a megrendelőiket.
Németh István fuvarozó: "Hogyha nem a magyar fuvarozó, hanem a szlovák vagy a román viszi el olcsóbban, akkor a megrendelő annak fogja odaadni. Itt mindenképpen arra kell törekedni, hogy a magyar fuvarozó versenyképes legyen a többi európai fuvarozóval. Hogy át lehet-e hárítani? Hát, ha nincs más megoldás, és olyan drága az üzemeltetés, akkor kénytelen áthárítani. Mindenki profitra törekszik."
A fuvarozók azt mondják, a visszaigénylés azoknak a vállalkozóknak éri meg, akik saját üzemanyagkúttal rendelkeznek. A tankolás náluk a chipkártya-rendszer és a számítógépes kontroll miatt literre nyomon követhető. A kisebb fuvarozóknál előfordulhat eltérés az adóhatóság felé bejelentett adatokban, ami könnyen kiderül egy ellenőrzésnél.
Molnár Zoltán fuvarozó: "Így sokkal jobban tudják kontrollálni ezeket a dolgokat, és kijönnek a vámosok, és még engem meg is büntetnek, miután visszaigényeltem a 6,50-et. Ezáltal nem fogom visszaigényelni ezt a pénzt, mert inkább nem kell, nem ér annyit."
A legnagyobb probléma mégis az, hogy a literenkénti 6,5 forintos adókedvezménynek 30-40 forintos literenkénti árelőnnyel kell versenyeznie bizonyos országok irányában.
Dittel Gábor ügyvezető főtitkár, NiT Hungary: "Nem kizárt dolog, hogy valahol a gázolajárak és a kedvezmények találkoznak a tekintetben, hogy átbillen a mérleg serpenyője, és majd az lesz a kedvezőbb megoldás, hogyha mondjuk egy angol útirányt végző fuvarozó nem Magyarországon fog tankolni, hanem mondjuk Luxemburgban, mert ott mindent figyelembe véve 30-40 forinttal olcsóbb az üzemanyag."
Jelenleg a 7856 magyar közúti fuvarozó-vállalkozás a maga 35 ezer járművével évente mintegy egymilliárd liter gázolajat fogyaszt, és ennek itthon mindössze a 20 %-át tankolják a nemzetközi forgalomban részt vevők.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Szeptember 09. 09:14, hétfő | Helyi
Jövőre már pilótákat is képeznek a Széchenyi-egyetemen
A nagy utasszállító repülőgépek vezetésére készíti fel a hallgatókat az a képzés, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem indít 2025 februárjától a Wizz Air légitársasággal partnerségben.
2024. Szeptember 09. 08:09, hétfő | Helyi
Iskolapélda Győrben is
Iskolapélda elnevezéssel indított kampányt a rendőrség annak érdekében, hogy tanévkezdéskor ne történjen gyermekeket érintő közlekedési baleset.
2024. Szeptember 09. 07:08, hétfő | Helyi
Veszélyes növény közeledik hozzánk – jelezte az agrárminiszter
A kaukázusi medvetalp mérgező, fényérzékenyítő növény, veszélyes, mivel már az emberi bőrrel érintkezve kifejti mérgező hatását.
2024. Szeptember 08. 09:12, vasárnap | Helyi
Bíró Attila visszatért, a vízilabda edző a GYVSE Uni-Győr női szakágvezetője
Visszatér Bíró Attila a vizilabdasportba.