Hírek
2018. Március 23. 08:00, péntek | Belföld
Hamarosan kötelezően fizethetünk a Youtube szolgáltatásaiért
A Youtube úgy tűnik bekeményít és szeretnék, ha minél több felhasználó választaná a fizetős Red szolgáltatást.
Ennek érdekében egyre több reklámot tesznek be a népszerű tartalmak elé és közé, ezzel ösztönözve a felhasználókat arra, hogy havidíj ellenében megszabaduljanak a nem kívánt hirdetésektől. Az oldal új stratégiája főleg azokat célozza meg, akik sokat használják a több mint egymilliárd felhasználóval rendelkező videómegosztó portált.
A Bloomberg értesülései szerint a Youtube növelni fogja a zenei videók előtt vetített reklámok mennyiségét annak érdekében, hogy több felhasználót csábítson át a Red szolgáltatásra, ahol a felhasználók reklámok nélkül, akár offline is évezhetik az oldalon fellelhető tartalmakat.
Lyor Cohen, a Youtube zenei részlegének vezetője elmondta, hogy ez főleg azokra a felhasználókra lesz hatással, akik már most úgy használják az oldalt, mint egy zenei streamszolgáltatót és hosszú órákon át, megszakítás nélkül hallgatnak zenéket. Cohen hozzátette, hogy biztosan nem lesznek boldogok, amikor a "Stairway to Heaven" közben kell majd reklámokat nézniük, vagy éppen hallgatniuk.
Cohen szeretné bebizonyítani, hogy igenis fontos számukra, hogy az emberek fizessenek a zenékért. Emellett cáfolja azokat a vádakat, amelyek szerint a Youtube egyenesen káros a zeneiparra és kihasználja az előadókat, zeneszerzőket.
Ezzel egyidejűleg a Youtube támadást indít az olyan zenei streamszolgáltatók ellen is, mint az Apple és a Spotify, amelyek a piac egy jelentős részét birtokolják és hatalmas bevételt generálnak a szektor számára. Cohen elárulta, hogy a Youtube-nak az előző évben 10 milliárd dolláros bevétele volt és ezt javarészt a reklámokból hozták össze, de még nagyobb lehet a cég profitja, ha sikerül az előfizetések számát növelni.
Az Egyesült Államokban elért reklámbevétel Forrás: https://www.statista.com/statistics/289660/youtube-us-net-advertising-revenues/
A Youtube már korábban is próbálkozott fizetős szolgáltatás indításával, azonban akkor az nem jött be. A legtöbb ilyen kísérletet még azelőtt indították, hogy Cohen 2016-ban csatlakozott a vállalathoz, ő egyébkénr előzőleg már több mint 30 évet töltött a zeneiparban. Volt már igazgató a Warner Musicnál, és azt megelőzően menedzselte a Run-DMC zenekart is.
A Youtube Red szolgáltatással az előfizetők reklámok nélkül jutnak hozzá a tartalomhoz, valamint exkluzív sorozatokhoz és videókhoz is, emellett pedig offline is hallgathatják a zenéket, akárcsak a Spotify alkalmazásnál.
A fizetős szolgáltatások megjelenése azt is jelzi, hogy az Alphabet alá tartozó Google és a Youtube - amelyek eddig a mindenki számára ingyenesen elérhető szolgáltatásokra támaszkodtak - most készek változtatni stratégiájukon. Cohen olyan változtatásokat kért munkatársaitól, amelyekkel azt tudják igazolni, hogy a Youtube a partnere és nem az ellensége a zeneiparnak.
Cohen reméli, hogy nagyon sok felhasználójukat lesznek képesek majd felbosszantani a rengeteg reklámmal, így ők remélhetőleg előfizetnek majd a Red szolgáltatásra. Hozzátette, hogy amint ez beindul, akkor megszűnnek a Youtube-ot érintő kritikák is.
A zeneiparban arra számítanak, hogy a világ első számú videómegosztója képes lesz annyi pénzt beletenni legújabb szolgáltatásába, hogy az Apple és a Spotify vetélytársa legyen. A kiadók a Spotifyt is többször bírálták, mert szerintük a zenei streamszolgáltató túl sok ingyenes tartalmat tesz elérhetővé a felhasználóknak.
Néhány érdekesség a Youtube-bal kapcsolatban:
- A legelső videót 2005 április 23-án töltötték fel a portálra
- Jelenleg több mint 1,3 milliárd ember használja a felületet
- 300 órányi videót töltenek fel a Youtube-ra minden percben
- 5 milliárd videót néznek meg az oldalon naponta
- Egy átlagos hónapban a 18 és 49 év közöttiek 80 százaléka ellátogat az oldalra
- Havonta 3,25 milliárd órányi videót néznek végig a látogatók
Forrás: origo.hu
Képek: youtube.com; Spotify
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 22. 08:51, vasárnap | Belföld
Orbán Viktor szerint Brüsszel Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
2024. December 22. 08:47, vasárnap | Belföld
A TEK egységei jelen vannak a karácsonyi vásárokban
A Terrorelhárítási Központ (TEK) egységei jelen vannak a vidéki és a fővárosi karácsonyi vásárokon, így a Szent István-bazilika és a Vörösmarty tér környékén is - közölte a szervezet szombaton az MTI-vel.
2024. December 21. 09:04, szombat | Belföld
637 200 forint volt a bruttó átlagbér októberben
Októberben a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 637 200 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 438 900 forint volt.
2024. December 21. 09:02, szombat | Belföld
Orbán Viktor üdvözölte Románia schengeni csatlakozását
Mi, magyarok már régóta abban voltunk érdekeltek, hogy Románia velünk a schengeni övezetben legyen és velünk együtt élvezze annak az előnyeit.