Városlista
2024. november 13, szerda - Szilvia

Hírek

2019. Szeptember 06. 06:50, péntek | Külföld

Hatalmasat bukhat a Disney, a Netflix elleni harcban

Hatalmasat bukhat a Disney, a Netflix elleni harcban

A Netflixnek köszönhetően világszerte elterjedt az úgynevezett binge kultúra, amely annyit tesz, hogy a néző rövid időn belül tekint meg rengeteg epizódot vagy akár egy teljes évadot egy adott sorozatból.

A Disney streaming platformja viszont most bejelentette, hogy visszaállnak a hetente megjelenő epizódokra, akárcsak az Amazon, a Hulu és az HBO Now.

Ted Sarandos, a Netflix tartalomigazgatója még 2016-ban beszélt arról, hogy a nézők egyre kevésbé követik az olyan sorozatokat a televízióban, amelyek részei hetente jelennek meg. A legtöbben inkább rögzítik a részeket, majd egyben megnézik az összeset, amikor idejük engedi.

Éppen ezért vezette be a Netflix azt a modellt, hogy nem hetente jelennek meg az új részek a sorozataikból, hanem azonnal nyilvánossá teszik az összes részét a legújabb évadnak. Ennek nagy előnye, hogy az előfizető maga oszthatja be, hogy mikor szeretné megnézni a tartalmakat és ha kívánja és ideje engedi, akár még a premier napján végezhet a teljes évaddal.

A tartalmakban gazdag Netflix meg is engedheti magának ezt a modellt, hiszen az elmúlt években rengeteg pénzt fordítottak saját készítésű műsoraikra, így mindig akad olyan film, sorozat vagy dokumentumfilm, amit meg lehet nézni.

Ezzel szemben a Disney új platformja amellett, hogy a gyermekek számára rengeteg klasszikus mesét kínál, nem igazán hemzseg a felnőttek számára is érdekes tartalmaktól. A legnagyobb húzónév a megjelenéskor a The Mandalorian névre keresztelt Star Wars sorozat lesz, de azt ha egyben hozná ki a cég, másnapra már mindenki megnézné.

A Disney viszont közölte, hogy visszaállnak a klasszikus rendszerre és az új sorozatepizódokat hetente fogják megjelentetni a streaming platformjukon. Ez több szempontból is logikus döntés, viszont nem túl felhasználóbarát, és szembe megy a jelenlegi fogyasztói trendekkel is.

Feltehetően a Disney ezzel szeretné megakadályozni, hogy az esetleges egy hetes ingyenes próbaidőszakkal a felhasználók mondjuk a teljes Star Wars sorozatot végignézzék, majd mivel nem lesz annyi tartalom, hogy megérje előfizetni a szolgáltatásra, egyszerűen szerződni sem fognak.

Ezzel viszont fennál a veszélye annak, hogy ahelyett, hogy több hónapnyi előfizetést vennének egy sorozat miatt, a felhasználók inkább hetente illegálisan letöltik a részeket valamelyik torrent oldalról, vagy csak azután veszik meg az előfizetést, hogy már a teljes sorozat elérhető a Disney streaming portálján. Nem véletlen, hogy a Netflix vezeti a streaming versenyt, ebben pedig jócskán közrejátszik az is, ahogyan a sorozataikat bemutatják a nagyközönségnek.

A Disney megpróbálja túszul ejteni az előfizetőket a heti formátummal. Egy hatrészes sorozat esetében - amilyen a Marvel Loki című alkotása lesz - például már kéthavi előfizetést kell kifizetnie annak, aki legális úton akarja megtekinteni. A két streaming szolgáltató, a Disney és a Netflix tehát nemcsak a tartalmakban különböznek majd egymástól jelentősen, hanem abban is, hogy az ügyfeleknek hogyan adagolják a sorozatokat és a filmeket.

Forrás: origo.hu

Kép: Illusztráció - dpa Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Benjamin Beytekin

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 13. 07:45, szerda | Külföld

Elon Musk kormányzati hatékonyságért felelős társminiszteri pozíciót kap Donald Trump kormányában

Elon Musk és Vivek Ramaswamy üzletembereket jelölte a kormányzati hatékonyságért felelős új amerikai minisztérium vezetésére Donald Trump leendő elnök kedden.

2024. November 11. 07:48, hétfő | Külföld

Telefonon beszélt egymással Trump és Putyin

Donald Trump, az Egyesült Államok frissen megválasztott elnöke csütörtökön telefonbeszélgetést folytatott Vlagyimir Putyin orosz elnökkel.

2024. November 10. 08:00, vasárnap | Külföld

Tízmilliárd dolláros nagyságrendben költöttek politikai reklámokra a 2024-es amerikai választáson a jelöltek és szervezeteik

Megközelítette a tizenegy milliárd dollárt a 2024-es amerikai elnökválasztás teljes kampányreklám-költése - derül ki az amerikai politikai reklámok figyelésével foglalkozó AdImpact nevű szervezet szombaton kiadott összegzéséből.

2024. November 09. 07:53, szombat | Külföld

Putyin gratulált Trumpnak az elnökválasztási győzelméhez

Gratulált Vlagyimir Putyin orosz államfő Donald Trumpnak az amerikai elnökválasztáson elért győzelméhez csütörtökön a Valdaj nemzetközi vitaklub élőben közvetített plenáris üléséről.