Hírek
2017. Augusztus 01. 00:00, kedd | Helyi
Hyundai Ioniq teszt- Új kihívó érkezett az elektromos autók piacára
Ha szóba kerül az elektromos autók témaköre, legtöbbünknek talán a Tesla gyár méregdrága sportkocsijai, vagy a Lexus márka szintén prémium kategóriás autócsodái jutnak először eszünkbe.
Pedig az elektromos autózás fontosságát és jövőbeli vezető szerepét mára egyre több autógyártó ismeri fel .
A dél –koreai Hyundai márka bemutatkozása az elektromos autók piacán egyedülálló módon sikerült: Az Ioniq személyében az első olyan személyautót dobták piacra, melynek mindhárom típusa részben vagy teljesen elektromos meghajtású.
A tesztnap tapasztalatai
Mi a teljesen elektromos meghajtással rendelkező Hyundai Ioniq EV Comfort volánja mögött töltöttünk el egy napot, és ugyan voltak fenntartásaink az elektromos autókkal kapcsolatban, a tesztnap után sok dolgot kellett átértékelnünk.
Az autó formáját eltekintve számomra az Ioniq esetén a koreai mérnökök megtalálták az arany középutat a modern külső megjelenés és visszafogott, higgadt vonalvezetés között. A megjelenés egyáltalán nem hivalkodó, ugyanakkor mégsem tudnánk összetéveszteni egyetlen más modellel sem.
A belső tér szintén letisztult, kifejezetten tetszik az alul sportosan „lecsapott” kormánykerék, letisztultak a kezelőszervek, és az anyagválasztás is rendben van.
Ennyit az első benyomásokról, irány a forgalom, nézzük meg mit is tud az autó.
A motort beindítva az első meglepetés, hogy tényleg nincs semmi, azaz SEMMI hangja. Tudom, ha az ember vezetett már elektromos autót, akkor ez evidens. De teljesen más elképzi, és más átélni a néma vezetés élményét. Annak ellenére, hogy személyesen rajongok a szép hangú turbós benzines motorokért, azért be kell vallanom: meg tudnám szokni ezt is.
A másik meglepetés a gyorsulás. Az elektromos autóknál a motor erejét nem váltószerkezet viszi tovább a kerekekhez, így a teljes forgatónyomaték a teljes fordulatszám-tartományban 100%-ban áll rendelkezésre. Így egy hasonló benzines, vagy dízel autóhoz képest az elindulás sokkal dinamikusabb.
Vezetés közben kifejezetten jól éreztem magam. Az ülés kényelmes, az érintőképernyős kijelző kezelése könnyen elsajátítható.
Azért akad még olyan terület, amin dolgozni kell a Hyundai fejlesztőmérnökeinek, mert a nagy dőlésszögű hátsó ablak miatt hátrafelé kissé korlátozott a kilátásunk. Ennek ellensúlyozására legalább van tolatókameránk, amit az alapfelszereltség részeként kapunk az autóhoz. A csomagtér mérete szintén kissé szűkösre sikerült a maga 455 l-es méretével, bár a konkurens típusoknál (BMW i3 – 260 l, Toyota Prius Plug-in – 360 l) így is sokkal tágasabb.”
Hatótáv- Az elektromos autók Achilles-sarka
Ha az eddig leírt tulajdonságok alapján kellene az autóról véleményt mondani, akkor szinte csak dicséretet adnánk neki. Azonban legfőbb probléma az elektromos meghajtással mindig is a hatótáv volt. Az Ioniq ezen is felveszi a versenyt a konkurens modellekkel. A hatótáv nagyjából 200-230 km teljesen feltöltött akkumulátorokkal, ez a városi használathoz és a rövidebb távú ingázásokhoz bőven elegendő. Aki tehát rövid távolságok megtételére keres autót, annak jó választás lehet az Ioniq, aki viszont hosszú távolságokat tesz meg naponta, az válasszon inkább hibrid vagy plug-in hibrid modellt a Hyundai Ioniq palettáról.
Ha már szóbakerült az akkumulátorok töltése: az autó 3 féle töltési módot tud. 220 V-os otthoni konnektoros töltés ideje 0-ról 100%-ra kb 16-18 óra. Gyorstöltővel 3-4 óra alatt érjük el a 100%-os töltöttségi szintet, egyenáramú „villámtöltő” segítségével viszont akár 20 perc alatt is elvégezhető a folyamat.
Megéri-e megvenni?
A tesztelt autó ára 10.499.000 Ft-tól indul, és az adatlapon feltüntetett összes extrát tartalmazza. Ebből leszámítható még az állam által nyújtott 1.500.000 Ft támogatás, amely akár önerőként is beszámítható. Így a tesztelt autót 20% önrésszel számolva (amely tartalmazza az állami támogatást) akár 600.000 Ft befizetésével elvihető!
Ha otthoni hálózatról töltjük az autót, úgy kell számolni, hogy 400-500 Ft/100 km költségen utazunk, ez nagyjából 15-20% a egy átlagos benzines vagy dízel autó fogyasztásának. Ez az első 100.000 km megtétele után a mostani üzemanyagárakkal számolva 2-2,5 millió Ft megtakarítást jelent csak üzemanyag tekintetében. Ha ehhez hozzáadjuk az 5 év teljeskörű gyártói garanciát- továbbá az akkumulátorra vonatkozó 8 év/200 ezer km garanciát, illetve azt, hogy elektromos autó révén egy szervizköltség gyakorlatilag kimerül pollenszűrő és fékfolyadék cserében- akkor már igencsak elgondolkodtató, hogy ne csak környezetünk védelme, hanem pénztárcánk kímélése érdekében is szemügyre vegyük az Ioniq-ot.
Hol próbálható ki Győrben?
Az autó bármikor megtekinthető a Leier Autó győri márkakereskedésében (Győr, Szauter u. 9.), illetve természetesen ingyenes tesztvezetésre is lehetőséget biztosítanak 2-3 napos előjegyzési idővel. Időpontot foglalni tesztvezetésre a központi telefonszámon (06/96-513-213) vagy Pecze László értékesítési tanácsadónál (06/30-883-09-50) lehet.
Aki autóvásárlást fontolgat a közeljövőben, mindenképpen ajánlani tudom a személyes megtekintését és kipróbálását, mert az autó valós alternatívát nyújt a jövőre nézve.
Adatlap:
Teljesítmény:
- 88 kW, 120 Le
Forgatónyomaték:
- 295 Nm
Alapfelszereltség:
- 7 légzsák
- sávtartó berendezés
- autonóm vészfékező rendszer
- 16” könnyűfém felni
- automatikus fényszóróvezérlés
- digitális klíma
- intelligens kulcs
- adaptív tempomat
- 8” érintőkijelzős navigáció, tolatókamerával
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 13. 07:14, szerda | Helyi
Már több mint tízezren panaszkodtak influenzás tünetekre
115 beteget vettek fel kórházba súlyos, akut légúti fertőzés (SARI) miatt, közülük 11-en részesültek intenzív/szubintenzív ellátásban.
2024. November 12. 08:43, kedd | Helyi
Leváltották Nagy Gergely Lászlót, Szombati-Serfőző Eszter a Győr Projektnél az új igazgató
A győri közgyűlés Fidesz-KDNP többsége hétfőn felmentette a városi ingatlanok üzemeltetéséért felelős cég igazgatóját, Nagy Gergely Lászlót.
2024. November 12. 08:14, kedd | Helyi
Ezt nézzétek meg a Nagyival!
Csupán néhány perc, de segíti, hogy ne váljon áldozattá! A Budapesti Rendőr-főkapitányság készített egy tanulságos videót, melyben időskorú segítők beszélnek az online bűnözők módszereiről.
2024. November 12. 07:13, kedd | Helyi
Magát lőtte nyakon a gyermekét veszélyeztető férfi
Rendszeresen verte feleségét, ütötte és lelökte a lépcsőn 9 éves kislányát egy férfi a vád szerint egy Győr melletti településen.