Hírek
2019. Szeptember 20. 07:48, péntek | Külföld
Jönnek az okosszemüvegek
A Facebook az elmúlt pár évben azon dolgozott, hogy kibővített valósággal ellátott okosszemüveget fejlesszen ki a Redmondban lévő Facebook Reality Labs-szal, de a projekt olyan fázisba jutott, hogy külső segítségre van szükségük a tová
A Facebook most abban bízik, hogy a Ray-Ban Luxottica anyavállalattal kialakított partnersége révén 2023 és 2025 között elkészülnek az újdonsággal és készen állnak majd a kereskedelmi forgalomba hozatalra.
Az okosszemüvegek belső kódneve Orion, és okostelefonok lecserélésére készülnek vele. A szemüveg lehetővé teszi majd a felhasználóik számára, hogy hívásokat kezdeményezzenek, információkat jelenítsen meg egy kis kijelzőn, vagy élő közvetítést adjanak a közösségi médiában lévő barátaiknak, követőiknek.
A Facebook emellett fejleszti a mesterséges intelligencia alapú hangsegédjét is, amellyel a szemüveget használók vezérelhetik majd az eszközt. Ezen túlmenően a cég kísérletezik egy gyűrűs eszközzel is, amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy mozgásérzékelőktől származó információkat közvetítsenek. Ennek az eszköznek Agios a kódneve.
A cég több száz alkalmazottja dolgozik a mesterséges intelligencia alapú okosszemüveg technológián a redmondi irodákban. A Facebook olyan kicsire szeretné lecsökkenteni az eszköz méretét, hogy az már vonzó lehessen a fogyasztók számára.
A hosszú kifutási idő miatt nincs garancia arra, hogy a szemüveget időben befejezik, sőt arra sem, hogy valaha elkészülnek vele. Azonban egy informátor, aki ismeri a projektet, azt közölte a CNBC-vel, hogy Mark Zuckerberg vezérigazgatót nagyon érdekli a szemüveg, és Andrew Bosworth fejlesztési vezetőt arra kérte, hogy emelt prioritást adjon neki a fejlesztések között.
A Facebook nem kommentálta az értesülést. Az óriáscég azonban nem egyedüliként vélekedik úgy, hogy az intelligens szemüveg, amely számítógéppel generált képeket jelenít meg a valós világ síkján, a következő nagy durranás lehet a számítástechnika területén. A Microsoft már készíti a HoloLens 2 fejhallgatót, a Snapchat anyavállalata a Snap látványszemüveget, a floridai Startup Magic Leap pedig a Magic Leap One AR szemüvegeit adja el, ámbár ezek az eszközök eddig nem hoztak áttörést. Sőt, állítólag az Apple is dolgozik egy hasonló terméken, melyet jövőre hozhat forgalomba.
A Luxottica a Ray-Ban, az Oakley és más napszemüveg márkák anyavállalata. A cég korábban kísérletezett már ezzel a technológiával, amikor 2014-ben együttműködött a Google-lal a Google Glass okosszemüveg tervezésénél, fejlesztésénél és értékesítésénél.
Forrás: origo.hu
Kép: Illusztráció - ODG
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 20. 09:47, szombat | Külföld
Putyin: Oroszország kész befejezni a konfliktust, ha az okai megszűnnek
Oroszország készen áll és hajlandó véget vetni az ukrajnai konfliktusnak, ha a válság kiváltó okai megszűnnek - jelentette ki Vlagyimir Putyin orosz elnök pénteki moszkvai évértékelő sajtótájékoztatóján.
2025. December 18. 07:37, csütörtök | Külföld
Az EP támogatja az orosz gáz teljes és kötelező kivezetését
2025. December 17. 07:49, szerda | Külföld
Donald Trump jogi képviselői egy floridai bíróságon nyújtották be a BBC elleni 10 milliárd dolláros keresetet
Donald Trump amerikai elnök jogi képviselői Washingtonban kedden bejelentették, hogy egy floridai bíróságon nyújtották be a brit BBC elleni keresetet összesen 10 milliárd dolláros értékben.
2025. December 17. 07:49, szerda | Külföld
Az Európai Unió enyhít a belső égésű motorok forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán
Az Európai Unió enyhített kedden az új gyártású belső égésű motorok - benzin- vagy dízelüzemű autók - forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán, hogy támogassa a nehéz helyzetben lévő európai autóipart.

