Hírek
2019. Szeptember 20. 07:48, péntek | Külföld
Jönnek az okosszemüvegek
A Facebook az elmúlt pár évben azon dolgozott, hogy kibővített valósággal ellátott okosszemüveget fejlesszen ki a Redmondban lévő Facebook Reality Labs-szal, de a projekt olyan fázisba jutott, hogy külső segítségre van szükségük a tová
A Facebook most abban bízik, hogy a Ray-Ban Luxottica anyavállalattal kialakított partnersége révén 2023 és 2025 között elkészülnek az újdonsággal és készen állnak majd a kereskedelmi forgalomba hozatalra.
Az okosszemüvegek belső kódneve Orion, és okostelefonok lecserélésére készülnek vele. A szemüveg lehetővé teszi majd a felhasználóik számára, hogy hívásokat kezdeményezzenek, információkat jelenítsen meg egy kis kijelzőn, vagy élő közvetítést adjanak a közösségi médiában lévő barátaiknak, követőiknek.
A Facebook emellett fejleszti a mesterséges intelligencia alapú hangsegédjét is, amellyel a szemüveget használók vezérelhetik majd az eszközt. Ezen túlmenően a cég kísérletezik egy gyűrűs eszközzel is, amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy mozgásérzékelőktől származó információkat közvetítsenek. Ennek az eszköznek Agios a kódneve.
A cég több száz alkalmazottja dolgozik a mesterséges intelligencia alapú okosszemüveg technológián a redmondi irodákban. A Facebook olyan kicsire szeretné lecsökkenteni az eszköz méretét, hogy az már vonzó lehessen a fogyasztók számára.
A hosszú kifutási idő miatt nincs garancia arra, hogy a szemüveget időben befejezik, sőt arra sem, hogy valaha elkészülnek vele. Azonban egy informátor, aki ismeri a projektet, azt közölte a CNBC-vel, hogy Mark Zuckerberg vezérigazgatót nagyon érdekli a szemüveg, és Andrew Bosworth fejlesztési vezetőt arra kérte, hogy emelt prioritást adjon neki a fejlesztések között.
A Facebook nem kommentálta az értesülést. Az óriáscég azonban nem egyedüliként vélekedik úgy, hogy az intelligens szemüveg, amely számítógéppel generált képeket jelenít meg a valós világ síkján, a következő nagy durranás lehet a számítástechnika területén. A Microsoft már készíti a HoloLens 2 fejhallgatót, a Snapchat anyavállalata a Snap látványszemüveget, a floridai Startup Magic Leap pedig a Magic Leap One AR szemüvegeit adja el, ámbár ezek az eszközök eddig nem hoztak áttörést. Sőt, állítólag az Apple is dolgozik egy hasonló terméken, melyet jövőre hozhat forgalomba.
A Luxottica a Ray-Ban, az Oakley és más napszemüveg márkák anyavállalata. A cég korábban kísérletezett már ezzel a technológiával, amikor 2014-ben együttműködött a Google-lal a Google Glass okosszemüveg tervezésénél, fejlesztésénél és értékesítésénél.
Forrás: origo.hu
Kép: Illusztráció - ODG
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 22. 08:49, vasárnap | Külföld
Saját vadászgépét lőtte le Jemen partjainál az Egyesült Államok
Jemen partjainál végrehajtott bevetése során az amerikai hadsereg véletlenül lelőtte egyik saját vadászgépét a Vörös-tenger felett – közölte helyi idő szerint szombat este az amerikai központi parancsnokság, a CENTCOM.
2024. December 22. 08:48, vasárnap | Külföld
Trump visszavenné a Panama-csatornát a magas használati díjak miatt
A Panama-csatorna visszavételével fenyegette meg Panamát Donald Trump megválasztott amerikai elnök a szerinte túl magas használati díjak miatt a Truth Social közösségi platformon közzétett üzenetében.
2024. December 22. 08:45, vasárnap | Külföld
Kilencéves gyermek is van a magdeburgi gázolás áldozatai között
Egy kilencéves gyermek is van a péntek esti magdeburgi tömeges gázolás halálos áldozatai között – közölték német ügyészek egy szombat délutáni sajtótájékoztatón.
2024. December 21. 08:59, szombat | Külföld
Autó hajtott emberek közé egy németországi karácsonyi vásárban
Autó hajtott emberek közé péntek este a kelet-németországi Magdeburgban egy karácsonyi vásárban, az első hírek szerint sokan megsérültek, és halálos áldozatok is lehetnek - közölték a helyi hatóságok.