Városlista
2024. augusztus 15, csütörtök - Mária

Hírek

2019. Szeptember 20. 07:48, péntek | Külföld

Jönnek az okosszemüvegek

Jönnek az okosszemüvegek

A Facebook az elmúlt pár évben azon dolgozott, hogy kibővített valósággal ellátott okosszemüveget fejlesszen ki a Redmondban lévő Facebook Reality Labs-szal, de a projekt olyan fázisba jutott, hogy külső segítségre van szükségük a tová

A Facebook most abban bízik, hogy a Ray-Ban Luxottica anyavállalattal kialakított partnersége révén 2023 és 2025 között elkészülnek az újdonsággal és készen állnak majd a kereskedelmi forgalomba hozatalra.

Az okosszemüvegek belső kódneve Orion, és okostelefonok lecserélésére készülnek vele. A szemüveg lehetővé teszi majd a felhasználóik számára, hogy hívásokat kezdeményezzenek, információkat jelenítsen meg egy kis kijelzőn, vagy élő közvetítést adjanak a közösségi médiában lévő barátaiknak, követőiknek.

A Facebook emellett fejleszti a mesterséges intelligencia alapú hangsegédjét is, amellyel a szemüveget használók vezérelhetik majd az eszközt. Ezen túlmenően a cég kísérletezik egy gyűrűs eszközzel is, amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy mozgásérzékelőktől származó információkat közvetítsenek. Ennek az eszköznek Agios a kódneve.

A cég több száz alkalmazottja dolgozik a mesterséges intelligencia alapú okosszemüveg technológián a redmondi irodákban. A Facebook olyan kicsire szeretné lecsökkenteni az eszköz méretét, hogy az már vonzó lehessen a fogyasztók számára.

A hosszú kifutási idő miatt nincs garancia arra, hogy a szemüveget időben befejezik, sőt arra sem, hogy valaha elkészülnek vele. Azonban egy informátor, aki ismeri a projektet, azt közölte a CNBC-vel, hogy Mark Zuckerberg vezérigazgatót nagyon érdekli a szemüveg, és Andrew Bosworth fejlesztési vezetőt arra kérte, hogy emelt prioritást adjon neki a fejlesztések között.

A Facebook nem kommentálta az értesülést. Az óriáscég azonban nem egyedüliként vélekedik úgy, hogy az intelligens szemüveg, amely számítógéppel generált képeket jelenít meg a valós világ síkján, a következő nagy durranás lehet a számítástechnika területén. A Microsoft már készíti a HoloLens 2 fejhallgatót, a Snapchat anyavállalata a Snap látványszemüveget, a floridai Startup Magic Leap pedig a Magic Leap One AR szemüvegeit adja el, ámbár ezek az eszközök eddig nem hoztak áttörést. Sőt, állítólag az Apple is dolgozik egy hasonló terméken, melyet jövőre hozhat forgalomba.

A Luxottica a Ray-Ban, az Oakley és más napszemüveg márkák anyavállalata. A cég korábban kísérletezett már ezzel a technológiával, amikor 2014-ben együttműködött a Google-lal a Google Glass okosszemüveg tervezésénél, fejlesztésénél és értékesítésénél.

Forrás: origo.hu

Kép: Illusztráció - ODG

Ezek érdekelhetnek még

2024. Augusztus 14. 07:00, szerda | Külföld

Az Európai Bizottság folyósította Kijevnek a hitelkeret első részletét

Az Európai Bizottság kedden csaknem 4,2 milliárd eurót folyósított Ukrajnának az ukrán hitelkeret első részleteként - közölte a brüsszeli testület.

2024. Augusztus 14. 06:00, szerda | Külföld

A vártnál jelentősebben romlott az augusztusi német gazdasági hangulatindex

Romlott a ZEW német gazdaságkutató intézet augusztusi, Németország következő hat hónapjára vonatkozó gazdasági hangulatindexe, az elemzők által becsültnél lényegesen nagyobb mértékben.

2024. Augusztus 13. 08:02, kedd | Külföld

Az Egyesült Államok szerint a héten számítani lehet iráni támadásra Izrael ellen

Az Egyesült Államok értékelése szerint ezen a héten számítani lehet Irán és hozzá kapcsolódó fegyveres szervezetek részéről Izrael elleni támadásra