Hírek
2022. November 15. 10:52, kedd | PR
K&H: a gyerekek bevásárlókosarán is jól látszik a drágulás sokkal kevesebb kakaós csigára elég a zsebpénz
A fiatalabb korosztály az elmúlt hónapokban a saját maga is megtapasztalta, hogy mit jelent az infláció
A fiatalabb korosztály az elmúlt hónapokban a saját maga is megtapasztalta, hogy mit jelent az infláció: idén októberben 3 ezer forint havi zsebpénzből 12 kakaós csigát lehetett vásárolni, egy évvel korábban pedig 19 darabot. Ha pedig hamburgerről van szó, akkor az idén alig több mint 2 szendvicsre elég a pénz, szemben az egy évvel korábbi 3 darabbal. A K&H által összeállított gyerekinflációs kosárban szereplő termékek - a kakaós csiga mellett a gyümölcsjoghurt, hamburger, narancslé, hátizsák és szemüvegkeret - összesen majdnem 36 ezer forintba kerültek az idén, ami 21 százalékos éves áremelkedésnek felel meg. Azaz a gyerekekhez köthető termékeken is jól látható az infláció, amivel a mindennapos pénzügyek mellett a K&H Vigyázz, kész, pénz! diákoknak szóló vetélkedő keretében még részletesebben ismerkedhetnek meg a fiatalok.
Tovább gyorsult az infláció Magyarországon, októberben 21,1 százalékos volt a drágulás éves üteme, szemben a szeptemberi – már akkor is évtizedes rekord - 20,2 százalékkal. Az áremelkedés nagyrészt köszönhető az élelmiszerek 40 százalékos drágulásának. A magas infláció szinte mindenkit érint, így a gyerekeket is. A K&H a hivatalos inflációs kosárban szereplő termékek közül kiválasztott több olyan terméket, amelyek a gyermekekhez köthetőek. A K&H pedig a hivatalos adatok alapján összerakta a gyermekek „bevásárlókosarát”. Ebben helyet kapott gyümölcsjoghurt, a kakaós csiga, a hamburger, narancslé, a hátizsák és a szemüvegkeret, valamint egy adag iskolai ebéd is.
jókora “csigadrágulás”
A felsorolt termékekért idén októberben összesen 35 902 forintot, egy évvel korábbi 29 571 forintot, míg a járvány előtt, 2019 októberében 25 121 forintot kellett fizetni. Tehát éves szinten 21 százalékos, a három évvel ezelőttihez képest pedig 43 százalékos drágulásról van szó.
Éves szinten a kakaós csiga 56 százalékkal 244 forintra drágult, a gyümölcsjoghurt ára 42 százalékkal 207 forintra emelkedett. A hamburger 1250 forintos ára 45 százalékos többletnek felel meg. A narancslé 630 forintba, a hátizsák 10 180 forintba, a szemüvegkeret pedig 22 910 forintba került, ami 18-27 százalékos növekedésnek felel meg a múlt év októberéhez képest. Az iskolai menzán kapható ebéd ára 17 százalékkal 481 forintra ugrott. A három évvel korábbi árakhoz képest ezek a termékek 28-93 százalékkal lettek drágábbak.
A gyerekinflációs kosár árának emelkedése a fiatalok számára is jól érzékelteti, mit is jelent a drágulás. Másképpen fogalmazva bemutatja, hogy az az összeg, amit zsebpénzként kaptak tavaly, illetve most, az hány darab kakaós csigára vagy éppen hamburgerre elég. Ha 3 ezer forintos havi zsebpénzről van szó, akkor kakaóscsigából múlt évben akár minden nap elfogyaszthattak egyet, míg idén csak kétnaponta van rá lehetőségük. Ha pedig hamburgerezni szeretnének a fiatalok ennyi pénzből, ebben az évben havonta kétszer, míg tavaly akár háromszor is megtehették.
A gyerekek még részletesebb képet kaphatnak az inflációról, a gazdasági folyamatokról, a mindennapi pénzügyekről, a takarékoskodásról a K&H Vigyázz, kész, pénz! diákoknak meghirdetett versenyhez készült oktatási anyagban, ezek a kérdések pedig előkerülnek a vetélkedő különböző feladataiban is.
A versenyről itt olvashat részletesen: https://www.kh-vigyazzkeszpenz.hu/
Ezek érdekelhetnek még
2025. Március 25. 16:28, kedd | PR
Milyen színű táska illik a női hétköznapi öltözethez? Nézd meg!
A szürke mindennapokon viselt ruhákhoz nem egyszer kifejezetten nehéz megtalálni azt a táskát, amely maradéktalanul harmonizál a stílusunkkal és a szettünk színeivel.
2025. Március 24. 11:47, hétfő | PR
Mitől lesz értékálló egy ingatlan?
Egy ingatlan megvásárlása vagy felújítása hosszútávú befektetés, éppen ezért fontos, hogy az értéke ne csökkenjen, sőt, lehetőleg nőjön az idő előrehaladtával. De mitől lesz egy ingatlan értékálló?
2025. Március 22. 16:37, szombat | PR
Ferencváros zöldebb lesz a Jánosik Kft. munkájával
Nyílt közbeszerzési eljárás eredményeként a Jánosik és Társai Kft. nyerte el a Ferencváros Önkormányzatának tulajdonában lévő területeken végzendő kertészeti munkákat.
2025. Március 19. 13:11, szerda | PR
A fiatalok jelentősen csökkenthetik digitális rezsijüket, ha tudatosak
nagyon sok tétel merülhet fel