Városlista
2025. április 2, szerda - Áron

Hírek

2011. December 08. 07:17, csütörtök | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Állami mobilcég léphet a piacra?

Nem kizárt, hogy lesz negyedik mobilcég Magyarországon, ráadásul állami tulajdonban – írja a Figyelő.

A lap által idézett értesülések szerint a Magyar Villamosművek és a Magyar Posta jó eséllyel indulhatna mobilszolgáltatók hazai piacán, együtt vagy külön is.

2011. december 8-án kell beadni a Nemzeti Média és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) azokat a pályázatokat, amelyekkel a 900 megahertzes sávban lehet frekvenciakészleteket elnyerni. A tender tétje óriási, a pályáztatás során ugyanis az fog eldőlni, hogy lesz-e Magyarországon negyedik mobilszolgáltató-hálózat, avagy (belátható időn belül) három marad. A piaci szereplők – a tenderkiírás követelményeinek megfelelően – szigorúan titkosan kezelik pályázati stratégiájukat, nem kommunikálhatják azt, a Figyelő háttérbeszélgetései alapján azonban úgy tűnik, hogy az előzetes esélylatolgatások szerint lesz befutója az eljárásnak. Egyre erősebben tartja magát az a várakozás, amely szerint a negyedik mobilszolgáltató pozíciójára legnagyobb eséllyel egy állami szereplő pályázhat majd.

Egyesek szerint kezdetben a Magyar Villamos Művek Zrt.-t (MVM) szemelte ki a kormány fő pályázónak, ám később inkább a Magyar Posta Zrt.-re (MP) esett a választás, mások szerint pont fordítva zajlottak az események – tudta meg a Figyelő.

Bár a tender eredményhirdetése csak január végére várható, és az eredménye ma még nyilvánvalóan megjósolhatatlan, az állami mobilcég elméleti ötlete különösen érdekes piaci kombinációkra ad lehetőséget. Az MVM–MP párosa egyáltalán nem indulna annyira nulláról a piacon, mint azt például legutóbb, 1999-ben a Vodafone tette. Ezzel szemben az MVM kezelésében van az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat, amelyet ütemesen fejleszt és modernizál.

A gerinc tehát alapból meglenne, már csak a mobil egységeket kellene arra felfűzni. Az MP egyik fő erőssége ugyanakkor az, hogy gyakorlatilag minden településen rendelkezik bejáratott, nagy forgalmú értékesítő helyekkel, így tehát a kereskedelmi lefedettséget is azonnal országossá tehetné egy potenciális nemzeti mobilcég. Elég arra gondolni, hogy ha – a hűségidők lejártával – „csak” a teljes közszféra és az állami vállalatok váltanának erre a szolgáltatóra, az mekkora kiindulási bázist biztosítana, olvasható a Figyelő csütörtökön megjelenő számának ismertetőjében.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 01. 07:29, kedd | Belföld

Nagy Mártont továbbra is hisz abban, hogy az idei a gazdasági áttörés éve

Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már 3 százalék feletti növekedés, a következő években pedig a GDP dinamikus bővülése várható

2025. Április 01. 07:28, kedd | Belföld

Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramara nyerte

Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramar, a Közönségdíjat a Suzuki Vitara nyerte - közölte az Autós Nagykoalíció (ANK) hétfőn az MTI-vel.

2025. Április 01. 07:27, kedd | Belföld

ÉKM: Lázár János tíz közlekedési vállalásából kettő teljesül április elsejére

Április elsején fontos mérföldkőhöz érünk Lázár János építési és közlekedési miniszter tíz, év eleji vállalásának teljesítésében, indul az új MÁV+ app és az IC-vonatok menetközbeni takarítása