Városlista
2024. július 18, csütörtök - Frigyes

Hírek

2023. Augusztus 07. 07:15, hétfő | Helyi

Magyar mérnökkel a csapatban készül az Audi a Forma-1-re

Magyar mérnökkel a csapatban készül az Audi a Forma-1-re

Két és fél év múlva indul először a Forma–1-ben az Audi, olyan hajtóegységgel, amelynek tervezésében Szegletes Dávid is részt vesz.

A fiatal fejlesztőmérnököt a győri Széchenyi István Egyetem járműmérnökképzése és hallgatói versenycsapata készítette fel a nem mindennapi feladatra.

Az Audi tavaly jelentette be, hogy beszáll a Forma–1-be 2026-tól, amikortól jelentősen változnak a szabályok. A motor ugyan továbbra is V6-os turbóerőforrás lesz, viszont az elektromos oldal teljesítménye már a teljes egység felét fogja biztosítani. További fontos lépés a fenntartható üzemanyagokra való átállás.

A német márka már gőzerővel készül arra, hogy csapata bemutatkozzon az autósport csúcsának számító, az elmúlt években hihetetlen népszerűségre szert tett sorozatban. A vállalat neuburgi Forma–1-es fejlesztőközpontjának egyik munkatársa a Széchenyi István Egyetem tavaly végzett hallgatója, Szegletes Dávid, aki valóra vált álomnak tartja, hogy ott dolgozhat. Sikerét persze nem a véletlennek, hanem saját munkájának és annak köszönheti, hogy kihasználta a győri intézmény által kínált lehetőségeket.

„Nagykanizsáról érkeztem a Széchenyi-egyetemre, amely már gimnazistaként megtetszett. Emellett olyan várost kerestem, amely magas szintű ipari környezettel rendelkezik és élhető, nem zsúfolt, mint Budapest. Az Audi közelsége szintén vonzó volt Győrben. A járműmérnök alapképzést magyar, a mesterképzést angol nyelven végeztem el” – idézte fel a fiatal mérnök, aki kihasználta azt is, hogy az intézményben a világelithez tartozó hallgatói csapatok működnek.

Szegletes Dávid már hallgatóként szoros kapcsolatba került a győri Audi Hungariával. Előbb a villamoshajtás-fejlesztésen volt gyakornok, majd a vállalat főállású fejlesztőmérnöke lett, már mesterképzése alatt.

„A cégen belül nyitott pozíciókat hirdettek meg a Forma–1-es projekthez tavaly, amit »egyszer van ilyen az életben« lehetőségnek tartottam. Óriási örömömre felvettek, amiben szerepet játszott a SZEngine-nél végzett tevékenységem, illetve hogy alap- és mesterképzési diplomamunkámat is a csapatnál írtam. Az előbbi egy rajtprogram-applikálással kapcsolatos program volt, az utóbbinál pedig egy váltókoncepciót hoztam létre az aktuális SZEngine- motorkoncepcióhoz” – részletezte.

Az Audi számára még bőven van idő, mivel mint márka két és fél év múlva áll fel először a rajtrácsra, minden bizonnyal olyan hajtáslánccal, amiben Szegletes Dávid munkája, ötletei is benne vannak. A magyar mérnök már azt is eldöntötte, ha lesz rá lehetősége, versenymérnökként is kipróbálná magát, és szívesen utazna nagydíjról nagydíjra a száguldó cirkusszal. Akár így lesz, akár nem, bízik abban, hogy az Audi a győzelmekért lesz harcban a Forma–1-ben is.

Fotó: Szegletes Dávid számára pluszmotivációt jelent, hogy az Audi neuburgi fejlesztőközpontjában egy Forma–1-es bemutatóautót is kiállítottak „Audi Launch” fényezéssel.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Július 18. 09:12, csütörtök | Helyi

Mi lesz a szép zöld füvemmel? A Győr-Szol ezt tanácsolja

Győrben kollégáink folyamatosan ápolják, gondozzák a közterületeket, viszont sajnos látni lehet olyan területeket, ahol a nap kiégette a füvet.

2024. Július 18. 08:13, csütörtök | Helyi

Leállt Veszprémben az érsebészet, Győrbe hozzák a betegeket

Senkinek nem kötötte az orrára a veszprémi kórház, hogy leállt az érsebészet

2024. Július 18. 07:09, csütörtök | Helyi

Munka a kánikulában: 55 fokos a beton a péri reptéren

Egy gép fogadásához nagyjából 10 perc szükséges – ennyit kell kibírni a több mint 50 fokos betonon, ami nem kevés.

2024. Július 17. 09:10, szerda | Helyi

Munka a kánikulában: mikor lehet letenni a bírói talárt?

A sorozatunkat ott folytatjuk, ahol a legtöbben nem szeretnek lenni, főleg nem a büntetőügyszak tárgyalásain: ez a bíróság.