Városlista
2024. július 25, csütörtök - Kristóf, Jakab

Hírek

2018. Június 17. 09:00, vasárnap | Helyi
Forrás: cegarculat.hu

Marketingkommunikáció fogalma, célja és a 4P modell

Marketingkommunikáció fogalma, célja és a 4P modell

A marketingkommunikációnak a grafikusok is nap- mint nap részesei.

Valamilyen szinten marketingesnek is lennünk kell, egyébként hogyan tudnánk olyan megjelenítést, hívószavakat, színeket javasolni, ami működik a vevőknél.

Tisztában kell lennünk nekünk is az alapfogalmakkal, némi pszichológiával, tipográfiával, a színek hatásával, hiszen az ügyfeleinknek szüksége van erre.

Minden vezető nagyon elfoglalt és nem polihisztor, hogy mindent tudjon, nem is ez a cél, mégis a fenti sorok éppúgy vonatkoznak cégvezetőkre is, főleg ahol nincs mód külön marketinges alkalmazására. Egy-egy vezető néha túlságosan megköti a grafikus kezét. Nem engedi, hogy a hosszú évek tanulmányait és tapasztalatát alkalmazza akár a kialakítandó új arculat, akár a szerkesztendő kiadványok tekintetében.

A vevőnek mindig igaza van, maximum nincs elég információja, de a túl rövid póráz megöli a kreativitást.
Egy jó grafikusnak az iparág ismeretében, a kommunikációs cél és a célcsoport tudatában, a cég arculatából kiindulva, kutya kötelessége valami használhatót kreálni a cégvezető ízlésvilágán túlmutatva.

Tisztázzunk pár száraz, de nagyon fontos fogalmat:
Mi a fogalma és célja a marketingkommunikációnak?
Az általánosan elfogadott megközelítés szerint a marketingkommunikáció a marketing egy szerves részét képezi, ami egyértelmű lehet számodra. Az egyik legismertebb meghatározása Philip Kotlertől származik, miszerint a marketing fogalma:

„Olyan társadalmi és vezetési eljárás, amelynek segítségével egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak s cserélnek ki egymás közt, miközben szükségleteiket és igényeiket kielégítik.”

Ez kicsit nyakatekerten hangzik viszont egy kicsit egyszerűsítve a marketingnek a központjában a fogyasztó és annak igényei állnak. A vállalkozás legfontosabb feladata, hogy ezeket a felmerülő igényeket maradéktalanul kielégítse. Nagyon sokan nem veszik észre magukban azt a hibát, hogy legtöbben csak a pénzkeresést helyezik előtérbe, ahelyett hogy ügyfelei szolgálatára, azok igényeinek kielégítésére koncentrálna.

NE A PÉNZT ÜLDÖZD, mert az elillan előled! Valós igényt elégíts ki minél profibb módon és a pénz természetes jelenség lesz a zsebedben, nem álom. Sok vállalakozó álomvilágban és csődben éli mindennapjait. Nem is tud róla, mert csak dolgozik és nem keres pénzt, ez pedig a magyar KKV-k legégetőbb gondja. /Erről a problémáról pl. Pongor Juhász Attila-tól a www.pongorjuhaszattila.hu-n sokat olvashatsz./

Mi az a 4P modell és mik az elemei?
Jerome McCarthy-nak köszönhetően a marketinget négy részre oszthatjuk, méghozzá a 4P segítségével [Product (termék), Price (ár), Place (hely), Promotion (reklám, marketing, promóció)].

Termék: Jó termék nélkül ne is indulj a piacra, semmi értelme. Ha nem tudod az igényeket maximálisan kielégíteni, sőt mivel az igényeket igazából felülmúlni kellene első körben, inkább maradj alkalmazott. Egy termék nem termék, sőt a legjobb lenne azonnal egy úgynevezett termékpiramis /Keress rá, pl. az Online Katapultos srácok nagyon jól tanítják./ megalkotása, hiszen akkor a vevőket végig tudod vinni rajta és maximalizálni tudod a profitodat.

Ár: Az árstratégia az egyik legfontosabb egy vállalkozásban. Ne legyél olcsó, viszont adj minőséget, ne adj árkedvezményt, inkább adj plusz szolgáltatást! Árazási stratégiákról nagyon jó könyvek léteznek, majd egyik cikkünkben ajánlunk pár könyvet, amit tényleg érdemes elolvasni.

A hely: Ahol a marketinged jelen van. Online, offline ahol csak tudod, lepd meg a piacod és járj előttük mindig egy lépéssel. Tervezetten, párhuzamosan több csatornán és inkább folyamatosan kell a marketinggel foglalkoznod, mint ad hoc módon időszakonként sok időt beleölve.

A negyedik P tulajdonképpen maga a marketingkommunikáció. Célunk itt az adott termékről, márkáról, szolgáltatásról megfogalmazott üzenet közvetítése, a fogyasztó figyelmének felkeltése, a vásárlásra ösztönzés és az érdeklődés fenntartása a kommunikáció segítésével. Egy vállalat kommunikációjának tervezésekor minden esetben alapvető elvárás, hogy a kitűzött célok reálisak legyenek, figyelembe véve a vállalat lehetőségeit és erőforrásait. Az előbbiekben a felsoroltakon kívül, pontosabban azokat kibővítve, négy alapvető célt fogalmazhatunk meg, ha marketingkommunikációs kampányról beszélünk.

Győr webshop

Ismertség építés

Úgy gondolom, hogy a mai technológiával sokkal könnyebb dolgunk van egyrészről, mert rengeteg a lehetőség az ismertség építésére, akár ingyenesen lehetőségekkel is ahhoz képest, mint mondjuk 10 évvel ezelőtt, másrészről pedig nagyobb kihívásokkal kell szembenéznünk, hiszen óriási a reklámzaj és sokkal nagyobb az ingerküszöb is amit át kell törnünk. Ma már nem elég egy-egy nagy kampány egy évben, hanem folyamatosan kell a kommunikációt folytatnod a piacoddal, hogy ki ne ess az elméjéből.
Abban az esetben, ha egy új terméket, márkát, szolgáltatást, stb. vezetünk be a piacra, az első lépés a kommunikációban az ismertség építés. Ebben a szakaszban a fő cél, hogy kiemeljük az újdonság legfontosabb tulajdonságait, jellegzetességeit.

Imázs építés
Ez az, ami nagyon nem fogható meg, hiszen a vevők fejében létezik a cégedről, a márkádról a szolgáltatásodról, egy kép, amit nem egyszerű befolyásolni.
Mégis mivel lehet befolyásolni?

  • az arculatoddal,
  • a rólad megjelenő információkkal,
  • a cégeddel kapcsolatos vevői tapasztalatokkal,
  • benyomásaival,
  • minden egyes hirdetéseddel, kampányoddal, hírleveled hasznosságával
  • de akár azzal is hogy telefonon keresztül mennyire megnyerő a céged

A fő kommunikációs cél ebben az esetben, hogy pozícionáljuk márkánkat a versenytársakhoz képest. Minden esetben tisztában kell lennie a vállalatnak, hogy fogyasztói milyen képet alkotnak a márkáról, hogy felépíthesse a stratégiai folyamatot, mind a rövid, mind a hosszú távú folyamatok tekintetében.

Konkrét ajánlat

Nagy potenciál van benne, mégis kevesen használják ki. Ha már eljutottál ajánlati stádiumba akkor már bizalmat keltettél a vevőjelöltben, hiszen kért tőled ajánlatot már érdeklődik terméked szolgáltatásod iránt. A konkrétumokból és magából az ajánlatkérés részletességéből, illetve egy kis beszélgetésből már biztosan el tudod dönteni érdemes-e dolgozni az ajánlattal, tehát releváns-e az ajánlatkérés. Itt lehetőséged van a részletes ismertetésére szolgáltatásodnak, termékednek. Tedd érdekessé az ajánlatodat! Ne csak egy száraz árlistát adj a kedves majdani ügyfélnek, hanem nyugodtan építsd fel marketingszöveggel a kért szolgáltatásról szóló leírást, referencia véleményekkel színesítsd melyeket legjobb vevőid mondtak rólad, tehát kelts bizalmat. Hidd el megéri egyszer összerakni egy jó ajánlati sémát, hiszen az többszörösen visszahozza a befektetett munka értékét. Konkrét ajánlat esetében nem az egész céget, vagy a márkát akarjuk népszerűsíteni, bár azért egy-egy up-sell termékedet rejts el opcionálisan, hiszen sohasem lehet tudni hogy mire van szüksége a vevőnek, hanem egy tényleges szolgáltatást, vagy terméket. A fő kommunikációs üzenet tárgyát a terméktulajdonságot és a vásárlást közvetlenül segítő információk képezik, de már ekkor kezeld a kifogásokat.

Honnan tudod, milyen kifogásokat kell kezelned?

Ez nagyon egyszerű módon kideríthető, mert kérdezd meg először az ügyfélszolgálatodat vagy magukat a vevőket mik azok amilyen kérdések felmerültek a termékeddel szolgáltatásoddal kapcsolatban.

További hasznos információkat itt találsz:http://cegarculat.hu/marketingkommunikacio-fogalma-celja-es-a-4p-modell/

Ezek érdekelhetnek még

2024. Július 25. 09:11, csütörtök | Helyi

Evezős OB: Győr lett az összesített magyar bajnok!

Múlt hét végén hírt adtunk arról, hogy elindultak a győri evezősök az OB-re. A folytatás nem akármilyen lett…

2024. Július 25. 08:13, csütörtök | Helyi

Győrben fröccsel is lehet jótékonykodni

Különböző régiók boraiból készültek a fröccsök a Győri Rotary Fröccsnapokon.

2024. Július 25. 07:16, csütörtök | Helyi

Áll a bál Nagycenken, tiltakoznak az iskolaigazgató ellen

Kitört a botrány a nagycenki iskolában, ahol több mint 300 szülő petíciót írt alá annak érdekében, hogy ne nevezzék ki újabb öt évre az iskolaigazgató-nőt.

2024. Július 24. 09:12, szerda | Helyi

Az önkormányzat válaszolt Lázárnak, illetve Pintérnek

Hivatalosan elsőként a győri önkormányzat reagált a buszügyben, nem sokkal később viszont Szeles Szabolcs alpolgármester egy tévés riportban, Dézsi Csaba András pedig Facebook-posztban fejtette ki az álláspontját.