Hírek
2010. Június 03. 14:34, csütörtök |
Belföld
Forrás: MÁV Zrt
MEGÁLLJ A BALESETEKNEK! A MÁV rendszeresíti ellenőrzéseit a közúti-vasúti átjárókban
A MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatósága a márciusban kezdődött sorozat folytatásaként ma a Rendőrséggel közös akciót tart az ország 37 kiemelten kockázatos vasúti átjárójában. A rendszeres ellenőrzésekre, figyelemfelhívó akciókra azé
Miközben a vasúttársaság fokozatosan növeli a közúti átjárók biztosítási szintjét és ezáltal biztonságosabbá teszi az áthaladást a vasúti pályán, a MÁV Zrt. által üzemeltetett vasúti hálózaton évente mégis átlagosan 100 baleset történik a közút-vasút szintbeli kereszteződésekben. Az útátjárós balesetek szinte kivétel nélkül a közúti járművezetők figyelmetlenségből, a KRESZ be nem tartásából következnek be.
A MÁV szakemberei legutóbb 2010. március 30-án tartottak fokozott ellenőrzést a közút-vasút szintbeli kereszteződésekben, ami sikerrel zárult: aznap nem történt baleset vasúti átjáróban. A közúti járművezetők ugyanakkor a kiterjesztett rendőri jelenlét ellenére is számos súlyos szabálysértést követtek el. A leggyakoribbak ezek közül a jelentős sebességtúllépés, fénysorompó tilos jelzése ellenére áthajtás a vágányokon és a vezetés közbeni telefonálás voltak, amelyek akár balesethez is vezethettek volna. Az ellenőrzés során sajnos az is egyértelműen kiderült, hogy a gépjárművezetők - megbízva a vasúti biztosítóberendezésben - nem néznek körül a behajtás előtt.
A mai akció keretében a MÁV Zrt. és a Rendőrség a balesetek megelőzése érdekében fokozott ellenőrzést tart az ország 37 kiemelten veszélyes útátjárójában. A kijelölt vasúti átjárókban a szakemberek ellenőrzik többek között a fénysorompók, csapórudak és optikák, a vasúti átjárót jelző közúti táblák, útburkolati jelek állapotát és láthatóságát, valamint a forgalomban résztvevők közlekedését. A kampánynapon a MÁV és a rendőrkapitányságok munkatársai kiemelten ellenőrzik, hogy a gépjárművezetők betartják-e a vasúti átjáróban történő közlekedés szabályait, az előírásoknak megfelelően közelítik-e meg az átjárókat, illetve tekintetbe veszik-e a fénysorompó és az egyéb biztonsági berendezések tiltó jelzését. A sorompóknál várakozó járművezetők figyelmét szóban és szórólapokkal is felhívják a fokozott balesetveszélyre, egy lehetséges baleset következményeire, továbbá a helyes közlekedési magatartásra.
Az akcióprogram célja, hogy 2010-ben a vasúti átjárókban bekövetkezett balesetek száma a felére csökkenjen. A vasúttársaság minden alkalmat meg kíván ragadni, hogy hangsúlyozza: semmi sem lehet olyan sürgős az autósoknak, hogy végül ne érjék el úti céljukat. Az elmúlt tíz év alatt több mint 1000 esetben ütközött gépjárművel vonat, a balesetek csaknem 500 halálos áldozatot követeltek! Ezért a balesetek megelőzésében a MÁV Zrt. - túl azon, hogy folytatja sorompó programját - azzal is segíteni kíván a gépkocsivezetőknek, hogy felhívja a figyelmet a KRESZ szabályok betartásának fontosságára, saját és mások biztonságának megóvására. A vonat ugyanis a fékúton belül nem tud megállni.
Minden sorompó egy lépés a biztonság felé. A sorompó azonban nem pótolhatja teljes mértékben az emberi odafigyelést, elővigyázatosságot, a szabályismeretet, az előírások betartását.
A vonat fékútja több száz méter!
A vasúti pályán a vasúti járművek kerekei a síneken futnak. A két fém közötti súrlódási együttható lényegesen kisebb, mint közúton a gumi és az útburkolat hasonló mutatója. A vasúti szerelvények tömege ráadásul nagyobb (egy személyszállító vonat szerelvénye 200-400 tonna, tehervonaté lehet akár 2500 tonna is), azaz a vonat fékútja többszöröse egy személygépkocsiénak. A vonat általános fékútját 400-1000 méterben határozzák meg normál fékezés esetén. Rendkívüli helyzetben úgynevezett gyorsfékezést alkalmazva - ez a távolság egy 120 km/h sebességgel közlekedő gyorsvonatnál 500-600 méter.
A MÁV Zrt. és a Rendőrség már évek óta tart közös ellenőrzést a közút-vasút szintbeli kereszteződésekben, melynek köszönhetően az ellenőrzés ideje alatt, valamint az azt követő időszakban jelentősen mérséklődött a balesetek száma.
MÁV Zrt. - Kommunikációs Igazgatóság
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 18. 07:37, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: újabb beruházásokat hajt végre Magyarországon az amerikai Scrub Daddy és Formlabs
2025. December 18. 07:35, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor háború miatti baloldali megszorításokról beszélt
A magyarok nem akarják, hogy a háború miatt növekedjenek a terheik és elutasítják a baloldali megszorításokat - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a Facebook-oldalára szerdán feltöltött videóban.
2025. December 17. 07:48, szerda | Belföld
DPD Hungary: kézbesítési késések alakultak ki a nagy csomagforgalom miatt egyes budapesti és főváros környéki területeken
2025. December 17. 07:45, szerda | Belföld
Varga Mihály szerint csak 2027 második felére érhető el fenntartható módon az inflációs cél
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) inflációs célja 2027 második felében érhető el fenntartható módon, de a szeptemberi előrejelzéshez képest az idén és jövőre is alacsonyabb lehet az infláció
