Városlista
2021. október 16, szombat - Gál

Hírek

2021. Október 08. 09:18, péntek | PR

Mit tanult az emberiség, és főleg a fiatalok a járványból?

Mit tanult az emberiség, és főleg a fiatalok a járványból?

Különleges helyszínen, a Marketing Summit Hungary-n rögzítették a Lounge Group szakmai podcastjének, az L20-nak a jubileumi adását.

A huszadik részben az elmúlt év legátfogóbb témáját, a koronavírus-járványt és hatásait járták körül a résztvevő neves szakemberek. Fesztiválozás virtuális valóságban, visszafogott jobhopperség, szendvicsgenerációs depresszió, és még valami, amit a 21. századra végre elsajátított a komplett emberiség – így hatott a jövőnkre a Covid.

Covid-generációnak hívják – saját maguk is – azokat a fiatalokat, akik testközelből élték át a kényszerű otthonlétet, a munkahelyvesztést, a szülőkhöz hazaköltözést, a kisszobából elvégzett egyetemi szemesztereket. A szépnek induló életkezdés után a hirtelen bekövetkező visszalépés sokaknál okozott depressziót. „A bezártság során az alkoholizmus, családi erőszak, öngyilkosság egyaránt megnövekedett, a hosszú távú hatásokat pedig nem is tudjuk. Egy szülőnek egy reménye maradt, hogy talán az ő gyerekét ez nem érinti” – mondta Rusvai Miklós a podcastban. A munkakörülményeikre is jelentős, hosszú távú hatást gyakorolt az elmúlt másfél év. A biztos munkahelyek megbecsülésével kevesebb lett a jobhopperek aránya, viszont nagyobb lett a korosztály elvárása a home office és a rekreációs juttatások iránt. A szakemberek véleményét a Lounge Group jelenleg folyó, a járvány munkaerőpiaci hatásait vizsgáló Munkadinamika kutatás is alátámasztja. „Nehezített terepre, de más igényekkel érkezik a Covid-generáció a piacra” – foglalta össze a Századvég Alapítvány kutatója a tapasztalatokat.

A Lounge Group podcastjának különkiadása, már elérhető a Summit Play felületén. A különleges 20. részben Bereczki Enikő, generációs szakértő, Torzsa Gabriella, a Századvég Alapítvány kutatója, Dr. Rusvai Miklós virológus és Lobenwein Norbert, a Sziget és a Volt Produkció fesztiváligazgatója elemezte a járványhelyzet hatását az élet legkülönbözőbb területeire.

Még a szórakozás is új formát kapott: virtuális valóság bulival, otthonról adott koncertekkel és ketrece zárt bulizással egyaránt próbálkoztak a szervezők, de a személyes élményt nem sikerült pótolni. „A másfél évig munka nélkül maradó alvállalkozók közül sokan nem tudnak megmaradni a piacon” – osztotta meg tapasztalatait a fesztiválszervezés kulisszái mögül Lobenwein Norbert.

Az eggyel idősebb, Y-generáció szintén megsínylette a járványt: szendvicsgenerációként a gyerekeikről és szüleikről is egyszerre kellett gondoskodniuk. Ugyanakkor a pandémia pozitív hozadékaként itthon is többmillióan végeztek el egy autodidakta, ingyenes számítógépes tanfolyamot, ami a böngészés, információszerzés, online meeting, bevásárlás, szórakoztató tartalmak (lásd: podcast!) elérését egyaránt magában foglalta. „Megjelent a fordított szocializáció: a fiatal családtagok hatására és tanítására az idősebbek is elkezdtek online szolgáltatásokat használni” – mondta Bereczki Enikő generációs szakértő.
Emellett pedig egy világ tanult meg végre kezet mosni – mondta a válság előtt talán nem is ismert, de mostanában napi legalább két interjút adó virológus –, ami a legnagyobb hozadéka lehet a járványnak. Emellett olyan műveltségre is szert tett az emberiség, aminek egy hasonló helyzetben még nagy hasznát veheti. Ki tudta például két éve, mi az a mRNS, a PCR teszt, vagy a tüskefehérje? Ezek és hasonló érdekességek derülnek ki a Lounge Group jubileumi podcastjából, az L20-ból.

Háttér:
Az L20 a Lounge Group marketingkommunikációs szakmai podcastja. A legfrisseb és a korábbi adások is meghallgathatók a Lounge online felületein és elérhetők az ismert audió streaming oldalakon.

Ezek érdekelhetnek még

2021. Október 15. 13:21, péntek | PR

Ismét MagyarBrands díjas a Jánosik Kft.

Ötödször nyerte el a MagyarBrands díjat a Jánosik és Társai Kft. - tájékoztatott Jánosik Lajos, a Jánosik és Társai Kft. tulajdonosa.

2021. Október 11. 12:58, hétfő | PR

Scarlett Johansson 50millió dollárt követel a Disneytől - a miértekre Daphne Chaung és Lauren Kelly válaszol a BrandFestivalon

Scarlett Johansson - a Fekete Özvegy című film főszereplője - bepöccent, amikor kiderült, hogy a Disney ugyanazon a napon tette elérhetővé a filmet a Disney+ alkalmazáson, mint amikor a mozikba is megérkezett.

2021. Október 05. 12:28, kedd | PR

Egy „apróságba” bukott bele Donald Trump

A járvánnyal kapcsolatos kommunikáció áll annak háttérében, hogy Donald Trump elveszítette az amerikai elnökválasztást.

2021. Október 01. 14:34, péntek | PR

Summit Play : 39 szakember, 7 kerekasztal - Mostantól elérhetőek a sosem publikált Summit Play kerekasztal beszélgetések

A Marketing Summit Hungary változatlanul a szakma és az üzleti élet csúcstalálkozója, de idén még az eddigieknél is többet nyújt, köszönhetően az új digitális platformnak.