Városlista
2025. március 14, péntek - Matild

Hírek

2019. November 26. 06:00, kedd | Belföld

Óriási bejelentést tett a Lidl, sok ezer vásárlót érinthet

Óriási bejelentést tett a Lidl, sok ezer vásárlót érinthet

Kizárólag növényi alapú húspótló készítményekkel bővült a Lidl Magyarország termékkínálata.

Az áruházlánc „Next Level Meat" saját márkanév alatt kifejlesztett új, 100 százalékban vegán termékei alternatív és klímabarát táplálkozást tesznek lehetővé, ezáltal is csökkentve az ökológiai lábnyomot.

A vállalat a változó fogyasztási szokásokat szem előtt tartva fejlesztette ki új, saját márkás termékcsaládját, hogy a növényi étrendet folytatók is megtalálják az áruházlánc kínálatában a számukra megfelelő terméket. A vegán burgerpogácsa és a darált készítmény 100 százalékban vegán termék, ami fehérjében gazdag alapanyagok: zöldborsó-, búza- és szójafehérje felhasználásával készül. Az új termékcsalád tagjai nemcsak a vegán és vegetáriánus, hanem a húsmentes fogyasztók számára is alternatívát nyújtanak.

Az új termékek teljes mértékben karbonsemlegesek.

Az említett vegán termékek előállítása során a termelők és a feldolgozók minimalizálták a környezetet terhelő hatásokat, így a lehető legkisebbre csökkentették a vízfogyasztást, és megtakarítottak számos olyan erőforrást, amelyek felhasználása az állati eredetű termékek gyártásánál elkerülhetetlen. Egy független kutatóintézet kimutatása szerint a „Next Level Meat" termékek előállítása sokkal kisebb szén-dioxid-kibocsátással jár.

A hagyományos marhahúsból készült darált hús és hamburgerpogácsa előállításakor keletkező szén-dioxid mennyiség alig egy tizede, 9 százaléka kerül a légkörbe az újonnan fejlesztett termékek gyártásakor.

„Működésünk egyre több pontján érvényesítjük a fenntarthatósági szempontokat. Az új vegán termékcsalád kifejlesztésével most az alternatív és klímabarát táplálkozás lehetőségét kínáljuk, hogy az emberi fogyasztás ezzel is kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon." – tette hozzá Tőzsér Judit, a vállalat magyarországi kommunikációs vezetője.

A diszkontlánc célja, hogy az új termékek előállítása során keletkező szén-dioxid-kibocsátást teljesen semlegesítse. Az áruházlánc és beszállító partnerei a karbonsemlegesség érdekében a ClimatePartner szervezettel együttműködve klímavédelmi projekteket támogatnak. Ezek a programok csökkentik az üvegházhatású gázok káros hatását, így ellensúlyozható a vegán termékekhez köthető csekély kibocsátás is.

Forrás: origo.hu

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 14. 07:22, péntek | Belföld

Március 15. - Kövér László: a magyar szabadság íze soha nem felejthető

A magyar szabadság íze soha nem felejthető, és ahol a hősöket nem felejtik, ott mindig lesznek újak

2025. Március 14. 07:21, péntek | Belföld

A hétvégén is folytatódik a csapadékos idő és lehűlés kezdődik

A hétvégén is folytatódik a csapadékos idő, szombaton, a március 15-ei nemzeti ünnepen is országszerte várható eső, zápor, zivatar, és majd csak vasárnap csökken a csapadék esélye.

2025. Március 14. 07:19, péntek | Belföld

Március utolsó péntekén indul az idei balatoni személyhajózási szezon

Március 28-án, pénteken indul az idei, 179. személyhajózási szezon a Balatonon - közölte a Balatoni Hajózási Zrt. a honlapján.

2025. Március 14. 07:17, péntek | Belföld

AM: eredményesek a ragadós száj- és körömfájás kapcsán megtett intézkedések

Eredményesek a magyar járványvédelmi intézkedések a ragadós száj- és körömfájás vírussal kapcsolatban, ezért az uniós országok feloldhatják a Magyarországgal szembeni behozatali korlátozásokat.