Hírek
2019. Október 02. 07:29, szerda | Belföld
Pár év múlva már önvezető lehet a körúti Combino villamos
Miután a Siemens-Alstom vasúti üzletágának egyesülését megakadályozta az Európai Bizottság, a Siemens Magyarország kisebb cégekbe kezdte szervezni itthoni tevékenységét.
Az egyik ilyen leányvállalat a vasúti infrastruktúra, a járműpark, és az intelligens közlekedés fejlesztésével foglalkozó Siemens Mobility Kft. lett, melynek ügyvezetőjével, Ludvig Lászlóval az Autopro.hu készített interjút.
A Siemens közlekedéstechnikával foglalkozó üzletágának 2018 júliusától történt kiszervezése következtében jött létre a Siemens Mobility Kft. is, mely továbbra is Siemens tulajdonában áll, azonban függetlenül működő cég. A közlekedési megoldások területén több mint 160 éves tapasztalattal rendelkező Siemens eddig itthon főként infrastruktúra-projekteken dolgozott és járműveket értékesített. A cég életében azonban megjelent a fejlesztői munka is egy 125 fős, folyamatosan bővülő K+F részleg létrejöttével.
A társaság az Európai Unió pénzügyi ciklusának köszönhetően az elmúlt két évben kiemelkedő számú megrendelést fogadott, mely több évre biztosít munkát a számukra. Ők szállítják a Kelenföld – Pusztaszabolcs (40a) vonal a vonali és állomási biztosítóberendezéseit, ugyanott kiépítik az ETCS L2-es vonatbefolyásolást, telepítik az üzemi célú távközlési rendszert, benne az utastájékoztató rendszert is.
A régebbi projekteken is dolgoznak még, így az ETCS 2-es szintjét építik ki a Ferencváros – Székesfehérvár (30a) és Monor – Gyoma (100a és 120-as) közötti vonalakon. A Ferencváros – Székesfehérvár vonalon hamarosan megindítják a sötétüzemet, majd ezt követően lehetővé válik az üzembe helyezés is. Ennek eredményeképpen a vonal azon részein, ahol erre a pálya geometriája is alkalmas, óránként 160 km-re nő az engedélyezett sebesség. A fejlesztést a többi szakasszal folytatják, lépésről lépésre.
Az óránként 160 kilométeres sebességről szólva a szakember elmondta az interjúban, hogy különleges próbamenetek keretében már tesztelték ezt a sebességet, nemrég például a Monor – Gyoma vonalon bizonyították, hogy az ETCS rendszer jól együtt tud működni a MÁV-nál elterjedt D55-ös jelfogós biztosítóberendezési technológiával is.
Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezetője azt is elmondta a lapnak, hogy több vonalon, így a Kelenföld-Százhalombatta szakaszon is dolgoznak jelenleg, de idén nyáron sikeresen zárták az 1-es villamos Etele úti meghosszabbításának munkálatait. A Siemens vasutat, metrót és villamost is épített már Kelenföldön, továbbá részt vettek a hármas metró felújításának elektromos munkálataiban is.
Emellett részt vesznek a város világszínvonalú közlekedésmenedzsment rendszerének kiépítésében és üzemeltetésében is, a létező legmodernebb műszaki színvonalat képviselő Siemens SCADA központi forgalomirányító rendszerrel, melynek vezetéstámogató és önvezető technológiák bevezetése az elsődleges célja.
Arra a kérdésre, hogy mikor lehet - és lesz - vezető nélküli a 4-es 6-os villamos Budapesten, a szakember így válaszolt:
"Két éve Potsdamban bemutattuk a szakmai közösségnek az önvezető Combino villamost, de ez még fejlesztési fázisban van.
Mivel K+F részlegünk aktívan részt vesz a munkában, a tesztek egy részét szívesen végeznénk a budapesti Siemens villamosokon. Pontos időpontot ma még nehéz lenne megadni, szerintem jópár év eltelik még, hogy a 4-es metró szerelvényeihez hasonlóan el lehessen bontani a villamosok vezető állását is."
A teljes interjú elolvasható az Autopro.hu oldalán.
Forrás: origo.hu
Fotó: Szabó Gábor - Origo
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 22. 08:51, vasárnap | Belföld
Orbán Viktor szerint Brüsszel Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
2024. December 22. 08:47, vasárnap | Belföld
A TEK egységei jelen vannak a karácsonyi vásárokban
A Terrorelhárítási Központ (TEK) egységei jelen vannak a vidéki és a fővárosi karácsonyi vásárokon, így a Szent István-bazilika és a Vörösmarty tér környékén is - közölte a szervezet szombaton az MTI-vel.
2024. December 21. 09:04, szombat | Belföld
637 200 forint volt a bruttó átlagbér októberben
Októberben a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 637 200 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 438 900 forint volt.
2024. December 21. 09:02, szombat | Belföld
Orbán Viktor üdvözölte Románia schengeni csatlakozását
Mi, magyarok már régóta abban voltunk érdekeltek, hogy Románia velünk a schengeni övezetben legyen és velünk együtt élvezze annak az előnyeit.