Hírek
2017. December 21. 07:00, csütörtök | Belföld
Sétány az Erzsébethídon 2018-ban?
A díjnyertes terv a Blaháig kitiltaná a gépkocsikat a Rákóczi útról a nyárra.
"Alighanem a dunai kompos lobbi állhat a háttérben."
- gondolhatják azok, akiket kiakaszt az alábbi ötlet, amiért a Korzó Tervezési Stúdió elnyerte a Magyar Mérnöki Kamara Innovációs különdíját a napokban. A Járdafesztivál 2018 elképzelés nagyon szimpatikus, bár az igazat megvallva nagy innovációt nem látok benne, leginkább a Szabihíd ötletét vették át a Valyótól. A lényege, lezárni egész nyárra nem csak az Erzsébet hidat, de a Szabad sajtó - Kossuth - Rákóczi tengelyt is, egészen a Blaha Lujza térig. Az egészet nyárra mobil sétánnyá alakítani, mindössze kétszer egy sávot hagyni meg a közösségi és kerékpáros közlekedésnek.
"A Magyar Mérnöki Kamara Innovációs különdíjában részesültünk a múlt héten. Három kollégánk, Kriston Tímea, Orbán Orsolya és Szilágyi Lilla Bede Áron közlekedésmérnökkel együtt a Rákóczi út jelenleg kizárólagos közlekedési funkcióját gondolták újra, megkérdőjelezve Budapest legközpontibb területének jelenlegi felhasználási módját. A Blaha Lujza tér és az Erzsébet híd közötti útszakasz közterületté alakul át egy egész nyáron át tartó „Járdafesztivál” keretében, így helyet kapnak vendéglátó teraszok, napozóágyak, színpadok, koncerthelyszínek, és összefüggő zöldfelületek is a Rákóczi út homogén betontengerében.
A projekt kiemelt, ikonikus helyszíne és eleme az Erzsébet híd, ahol egy igazán különleges és Európában egyedülálló hangulatú koncert- és rendezvényhelyszínné alakul át. Konténerek tetejére helyezett vendéglátó teraszokról 360°-os panorámában lehetne gyönyörködni." - írja pontosan a közösségi oldalon a Korzó Tervezési Stúdió.
Budapest elmúlt évtizedekben zajlott (és sajnos kicsit visszaesett) fejlődésében az a legszebb, hogy nem egyszerűen sétálóutcák hálózatává alakította a belvárost. Ennél sokkal fontosabbak azok a fejlesztések, amelyek forgalomcsillapított övezeteket hoztak létre.
Nem az a lényeg, hogy valahova ne lehessen behajtani kocsival, hanem hogy ne legyen érdemes.
Nem az a cél, hogy a Belvárosból teljesen kitiltsuk a gépkocsikat, hanem az, hogy az átmenő forgalmat megszüntessük. Semmiképp nem normális, hogy Kelet- és Nyugat-Magyarország között Budapest városmagján hömpölyög át a forgalom.
Ugyanakkor nem biztos, hogy az a megoldás, hogy ezt hermetikusan lezárjuk. Arról nem is beszélve, hogy egy híd lezárása belefér a nyárba: tessék másik hidat használni. Egy útnál, amit lakóházak vesznek körbe, kicsit más a helyzet. És akkor most ne is menjünk bele abba, hogy a 20 kilométer/órás sebességkorlátozással, mennyi idővel nőne meg a hetes buszcsalád menetideje a Blaha és a Gellérthegy között. Hogy az állandó fesztivál logisztikai kiszolgálásáról ne is beszéljünk.
Forrás: index.hu
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 07:58, péntek | Belföld
Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
2024. November 22. 07:56, péntek | Belföld
Orbán Viktor szerint óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét
Az elmúlt egy évben óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét, elsősorban a nemzetközi politikai térben, ami a határon túli magyar közösségek megerősödését is jelenti
2024. November 22. 07:54, péntek | Belföld
Rogán Antal abban bízik, sokan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot
Abban bízom, hogy a Digitális Állampolgárság Program alkalmazás széles tömegeknek elnyeri a támogatását, sokan fogják használni, mert látni fogják, hogy így egyszerűbb ügyet intézni, magukat azonosítani
2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban
Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.