Városlista
2024. szeptember 8, vasárnap - Mária

Hírek

2010. November 20. 16:00, szombat | Helyi
Forrás: Nyugathír

Sikeres a győri Audi TT Coupé a német piacon: több fogy, mint tavaly

Sikeres a győri Audi TT Coupé a német piacon: több fogy, mint tavaly

A német gazdasági élénkülés érzékelhető az autóeladásban is, amely egyre magasabb fokozatba kapcsol. Vannak olyan Audi modellek, amelyekre már félévet kell várni. A német növekedést a győri Audi gyárban is megérzik: idén több járm

Idén év végéig több Audi TT Coupét szállítanak a márka győri gyárából a német piacra, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Ugyancsak növekedett a motorok iránti igény is. Az idei első félévben 32 százalékos növekedést regisztráltak a motorgyártásban, s 25 százalékkal több jármű készült. Az árbevétel meghaladta a 681 milliárd forintot és 25 milliárd forintos beruházásról is beszámoltak Győrben. Egyebek mellett a motorgyártás egy Kísérleti Motorgyártó Központtal egészült ki. Így a sorozatgyártásban épülő motorok mellett a jövőben kísérleti erőforrások is készülnek a Rába-parti településen.

Az Audi Hungaria szerszámgyára megkezdte az Audi RS5 modell egyes karosszériaelemeinek gyártását. Az RS5 már a hatodik Audi modell, melyhez a magyar vállalat rugalmas kisszériás gyártásban készít magas komplexitású karosszériaelemeket az AUDI AG megbízásából.

Győrben jelenleg három Audi modell készül: az Audi TT Coupé, illetve ennek a nyitott változata, a Roadster, valamint az Audi A3 Cabriolett - sorolta a Népszava érdeklődésére Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria Motor Kft. sajtóreferense. Természetesen az őszi-téli szezonban a nyitott modellek iránt kisebb az érdeklődés, míg a zárt karosszériával gyártott Coupé változat rendelés állománya erőteljes növekedésnek indult. Ebben szerepet játszhat a német autópiac élénkülése is, hiszen a prémium márkákat egyre többen keresik. A németországi sajtóban megjelent hírek arról számolnak be, hogy például egyes Audi modellekre akár félévet is várni kell.

A vásárlói igények mindenképpen hatnak a győri üzem teljesítményére is, különösen a motorgyártásban, hiszen mi vagyunk a konszern meghatározó motorbeszállítói - tette hozzá a sajtóreferens. A Rába-parti városban 4-5-6-8-10-12 hengeres dízel és benzines erőforrások készülnek.

A győri Audi gyár 5800 munkavállalójából a válság legmélyebb időszalában sem küldtek el senkit. Ezt egyebek mellett a rugalmas munkaszervezéssel sikerült elérni. Idén pedig még bővült is a foglalkoztatottak köre. Mások mellett a márka égisze alatt képzett szakmunkástanulók közül is többen az Audi gyárban kaptak állást.

Németország történetében még soha nem kellett ennyit várni új autókra, mint az idén az év végén. A leghosszabb sorban állásra az Audi A3-as típusára vágyóknak kell számítaniuk, akiknek öt hónap türelemre van szükségük a megrendeléstől addig, amíg beülhetnek az új járgányuk volánja mögé. Egy kicsivel még ennél is rosszabb a helyzete azoknak, akik egy Volkswagen Golf Plus boldog tulajdonosai szeretnének lenni. Ők fél évvel is számolhatnak addig, amíg a kereskedőjükhöz megérkezik a megrendelt autó. A VW több földrészen és országban 50 milliárd eurós beruházást tervez.

A Mercedesnél valamivel jobb a helyzet, ott a leghosszabb várakozási idő 4 hónap, de ennél a márkánál is teljesen természetes, hogy két hónapon belül a gyár nem képes teljesíteni a megrendeléseket. Az Opel sem marad el sokkal a többiektől. Náluk átlagosan negyedéves, két és félhónapos a várakozási idő.
A szállítási nehézségeknek két oka van. Az egyik a megugrott kereslet, a másik a beszállítói szűk keresztmetszet. A nagy autógyáraknak gyártó alvállalkozók annak ellenére nem tudják tartani a lépést a gyárak igényével, hogy a maximális kapacitásukon dolgoznak immár hónapok óta. Azt lehet tehát mondani, hogy Németországban vége az autógyártási válságnak. A fellendülés és az ebből kiinduló piaci hiány azonban elsősorban a német autóexport robbanásának az eredménye.

A németországi kereslet megugrásában nagy szerepe van a felpörgött német gazdaságnak, amely az idén 3,5 százalékos bővülést is produkálhat, és a kilátások is biztatóak, hiszen jövőre 2,5 százalékot, 2013-ra 2,2 százalékos bővülést várnak.
Igaz, ha az éves adatokat vizsgáljuk, akkor már nem ilyen vidám a helyzet. Az első tíz hónap adatai még magukon hordozzák az előző évek válságának jegyeit, annak ellenére is, hogy a német állam a használt autók lecserélését támogató milliárdos programjával megkímélte az iparágat a legrosszabbtól. Más országokban is voltak hasonló állami programok, amelyekből ugyancsak a német autók, főleg a Volkswagen jött ki jól. A Volkswagen pénteken jelentette be, hogy 2011 és 2015 között 50 milliárd eurót fektet be, hogy növelje termelő kapacitását. Európa legnagyobb autógyártója az USA-ban, Oroszországban és Indiában épít új gyárat, és erősíti a hazai gyártó kapacitását. Kínában a VW ugyanez alatt az idő alatt 10,6 milliárd eurót tervez gyárépítésre fordítani.

A szentgotthárdi Opel gyár megmenekült a bezárástól, de az idei még nehezebb év lesz, mint a tavalyi. A két évvel ezelőtti 392 ezer 1,6 és 1,8 literes motor helyett, idén 215-217 ezer hagyja el a szentgotthárdi üzemet. Bár a motorgyártás alaposan visszaesett, de ezt valamelyest ellensúlyozta az alkatrészgyártás bővülése. Ennek is köszönhető, hogy bár továbbra is csak négy napos munkahéten dolgoznak a gyárban, de nem kellett senkit elküldeni. A csökkentett munkarend valószínűleg 2011. elején is fennmarad még. Így sikerült megtartani a 640 munkatársat, a kiszervezett tevékenységekben foglalkoztatott 350 dolgozó és a 28 bérelt munkás sem került utcára.

A szentgotthárdi gyár termelése nincs közvetlen összefüggésben az autópiac mozgásával, élénkülésével, hiszen az 1,6, 1,8 literes benzines erőforrások csak egy szegmensét adják az Opel gépkocsikba szerelt motoroknak - mondta lapunk érdeklődésére Légrádi Edit, a gyár szóvivője. Az európai tendenciák pedig egyértelműen a kisebb űrtartalmú motorok irányába mozdultak el.

Jó hír a szentgotthárdiaknak, hogy a gyár bővítése nem került le a napirendről. Jelenleg a különféle engedélyek beszerzése van soron. A szóvivő hozzátette, három új, már a legkorszerűbb EU6-os motorcsalád készül majd a magyarországi üzemben.

A tervek szerint 2012-ben kezdjük el egy közepes dízel, majd rá egy hónappal egy szintén közepes benzines motorcsaláddal a gyártást, egy évvel később, 2013-ban pedig egy kis űrtartalmú motor összeszerelését kezdjük meg - említette Légrádi Edit.
Bár a Volkswagen értékesítései csökkentek októberben, ugyanakkor a teljes piacnál kisebb visszaesést mutattak, így részesedését növelni tudta 2009 októberéhez képest 21,1-ről 22,5 százalékra. A luxusautó értékesítések felfutásának köszönhetően pedig a prémium autógyártók is piacot nyertek az elmúlt egy évben: a BMW részesedése 4,7-ről 6 százalékra emelkedett, a Mercedeseket gyártó Daimleré pedig 4,7-ről 5,4 százalékra növekedett az értékesítésekből.
A hazai piacon 6 százalékos volt a növekedés dinamikája az előző év azonos hónapjához képest, a régiós piacok közül pedig Szlovákiában 37 százalékkal, Lengyelországban 20 százalékkal, Ausztriában pedig majd' 8 százalékkal növekedett az eladások aránya a tavalyihoz képest.

A magyar autópiac egésze viszont éves szinten 31,22 százalékkal esett vissza, a tavalyinál 16 500 autóval kevesebbet, 36 368-at helyeztek forgalomba október végéig. A legnagyobb visszaesők: a Fiat, a Honda és a Suzuki. A legnépszerűbb márka a Volkswagen, a legnépszerűbb modell a Skoda Octavia volt a múlt hónapban.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 07. 09:12, szombat | Helyi

Ingyenes workshop szülőknek: újraéleszteni is megtanítják őket

Allergiás reakció, újraélesztés, Heimlich-fogás – ezek azok a dolgok, amelyekről sokan hallottunk már, de a gyakorlatban nem biztos, hogy tudnánk is alkalmazni.

2024. Szeptember 07. 08:14, szombat | Helyi

Kétszáz kiállító az idei Gazdanapokon

Közel 200 kiállítóval várják szombatig a látogatókat a 37. Bábolnai Gazdanapokon.

2024. Szeptember 07. 07:11, szombat | Helyi

Őszi nyitvatartás a pannonhalmi főapátságban

A turistafőszezon lezárultával a pannonhalmi főapátság nyitvatartása is őszi üzemmódra állt át, amely lényegében a tavaszinak felel meg. A legfontosabb, hogy hétfőn ne akarjuk látogatni a monostort!

2024. Szeptember 06. 09:13, péntek | Helyi

Katonás rend a női kéziseknél (VIDEÓ)

A 2024/25-ös évadnak hat új igazolással a soraiban nekivágó Győri Audi ETO KC csapata a hagyományoknak megfelelően csapatépítő programon vett részt.