Hírek
2017. Május 11. 07:40, csütörtök | Sport
Siklósi István és a Dragracing
![Siklósi István és a Dragracing](/external/image_cache/b/6/a/b6a8a8a89410f8dd79f805fd98f0706a.jpg)
Rövid interjú Siklósi István Dragversenyzővel a május 13-14-én Kiskunlacházán megrendezendő dragracing.hu autós-motoros gyorsulási verseny előtt.
Kedves István, hétvégén „nyeregbe” pattansz és harcba szállsz az idő és a sporttársak ellen.
Előtte mesélnél a „Dragos” pályafutásodról?
A DRAGRIDERS Racing Team-et 2006-ban alapítottam Zsédely Máté barátommal. Kezdetben egy Hayabusa, és a Vasszöcske néven ismertté vált autó alkotta a haderőt. Egymást segítve fejlesztettük mindkét járművet saját ötletekkel, és sok elszántsággal.
Sok szerelgetés és küzdelem árán kb 35-40 kupát gyűjtöttem be vele, és rengeteg élményt, és tapasztalatot szereztem.
Egy idő után az autóm már kezdett veszélyessé válni, és abbahagytam vele a versenyzést. Ekkor már 6 motoros versenyzőnk volt, az ő támogatásuk volt a fő célom.
Később azért újra autóba pattantál?
Igen. Újabb autót szerettem volna építeni, de be kellett látnom, hogy ehhez (is) csak USA-ban értenek, és vettem egy Dragstert motor nélkül. Fejben minden összeállt: az AUDI gyárban dolgozok mérnökként (immár 20 éve). Jól ismerem a technikát, tudom, hogy hogyan lehet kihozni a maximumot ezekből a motorokból. Ezt a tudást kiaknázandó vettem egy RS6-ból származó V10-es biturbó motort.
Az építéssel nagyon lassan haladtam egyéb elfoglaltságaim miatt, és tudtam, hogy a feladat túl mutat az én programozási tudásomon. Sok ígérgetés, és átverés után (ezt most hagyjuk), 2015-ben összehozott a sors Kis Sándorral. Felgyorsultak az események. Sanyi néhány átalakítás, és három napi programozás után életre keltette a motort. 2016-ban „titkos” tesztelések alatt hangoltuk a motort, és igyekeztem összeszokni az autóval. Ezután csak egy célom volt: 10 sec alatti idővel kezdeni. Tavaly gyári állapotú motorral az első futam 9,6. Folyamatos optimalizálásokkal Kunmadarason 8,4, Kiskunlacházán 8,2 sec lett a legjobb időm, 240-250 közötti célvonali sebességekkel.
Ebben az évben, lesz fejlesztés az autón?
Az idei évre nagyon komoly átalakításokat hajtottunk végre. Az új váltó 1800HP-ig terhelhető, a motor 1000-1600HP között állítható, és már nagyon távol van a gyári állapottól.
Milyen gyors is a jelenlegi vasad?
Az autónak jelenleg 7sec-re képesnek kell lennie, ezt megpróbálom a május 13-14-i versenyen, Kiskunlacházán megközelíteni.
Szurkoljunk közösen Siklósi Istvánnak a május 13-14-én kiskunlacházán megrendezésre kerülő dragracing.hu autós-motoros gyorsulási versenyen!
Fotók: Siklósi István archívumából valók.
- Hajósi Miklós -
Ezek érdekelhetnek még
2024. Július 16. 08:12, kedd | Sport
Magyar Nagydíj - Telt ház lesz vasárnap, ismét Herendi porcelánt kapnak a dobogósok
2024. Július 15. 07:56, hétfő | Sport
Spanyolország negyedszer Európa-bajnok
A spanyol labdarúgó-válogatott immár egyedüli csúcstartóként negyedszer lett Európa-bajnok, miután vasárnap 2-1-re legyőzte a sorozatban második döntőjét elveszítő angol csapatot.
2024. Július 13. 10:16, szombat | Sport
Volt adok-kapok, de győzni tudtunk!
Élménybeszámoló Jobbágy Ákostól a Prešov Rally után, ahol a dobogó legtetején végeztek.
2024. Július 12. 07:55, péntek | Sport
Csúnyán megalázta a román másodosztályú csapat a paksiakat
A kupagyőztes Paksi FC 4-0-ra kikapott hazai pályán a román Corvinul Hunedoara csapatától csütörtökön a labdarúgó Európa-liga selejtező első fordulójának első mérkőzésén.