Városlista
2024. augusztus 1, csütörtök - Boglárka

Hírek

2015. Március 10. 05:00, kedd | Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Szívesen veszünk mirelit zöldséget

Szívesen veszünk mirelit zöldséget

Zöldborsó, kukorica és spenót – ezek a magyar fogyasztók kedvencei, ha fagyasztott zöldségekről és gyümölcsökről van szó. A Corvinus Egyetem kutatói segítségével elvégzett 1000 fős felmérésből kiderült az is, hogy bár a vásárlók a hazai alapanyagokból készült termékeket részesítik előnyben, a reklámmal támogatott külföldi márkák ismertebbek és kedveltebbek a hazaiaknál.

A kutatás alapján a kiskereskedelmi forgalomban 4-5 kg-ra becsülhető az éves egy főre jutó fagyasztott zöldség- és gyümölcs fogyasztás, mely lassú növekedést mutat. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy egyre inkább a kényelmi szempontok által befolyásolt főzési szokások kedveznek a fagyasztott termékek piacának, így ma már a megkérdezettek kétharmada rendszeresen vásárolja ezeket a termékeket. Igaz, a nyári zöldségkínálat befolyása még ma is jelentős: 37% csak a téli időszakban tartozik a rendszeres vásárlók közé és 20% azok aránya, akik maguk fagyasztják le a kertjükből vagy a piacról származó alapanyagot.

A hazai gyártók közül ismertség, kedveltség, vásárlási gyakoriság és imázs tekintetében is első a Fevita, de külföldön is népszerű a székesfehérvári cég: a társaság árbevételének 60%-a exportból származik, több mint 22 országban vannak elégedett vásárlóik. A vállalat a zöldségek nagy részét a gyár közelében, a kifejezetten jó éghajlati- és talajadottságú Mezőföldön, ill. Székesfehérvár 100 km-es körzetében termelteti. A Fevita portfóliója jelenleg 25 féle zöldséget, gyümölcsöt, ill. ezek keverékeit fedi le.

A kutatás szerint a magyar háziasszonyok legjobban a zöldborsót, a zöldségkeverékeket, a csemegekukoricát és a spenótot kedvelik. A gyümölcsök, gyümölcskeverékek vásárlása a magasabb státuszú csoportokra jellemző. A felmérésből az is kiderült, hogy a külföldi gyártók reklám és eladásösztönző kampányainak hatása ellenére is a magyar fogyasztók elvileg előnyben részesítenék a hazai alapanyagból fagyasztott termékeket. Azonban amikor a kutatás során konkrét márkák ismertségéről és kedveltségéről kérdezték őket, akkor megmutatkozott a külföldi márkák fölénye.

A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók egy részének fenntartásai vannak a fagyasztott zöldségekkel, gyümölcsökkel szemben. 19% szerint a fagyasztás rontja a minőséget, 11 % szerint a termékek tartósítószert tartalmaznak, 6% a növényvédő szer maradványok miatt aggódik, 17% pedig mesterségesnek érzi a termékek ízét.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Augusztus 01. 07:53, csütörtök | Életmód

Szallas.hu: idén többen utaznak Horvátországba

Idén májusban, júniusban és júliusban 10 százalékkal többen foglaltak szállást Horvátországba, az augusztusra szóló foglalások száma pedig 12 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest

2024. Július 31. 07:55, szerda | Életmód

A legjobb rendező díját nyerte Amerikában Tóth Barnabás pszichothrillere

A legjobb rendező díját nyerte el Tóth Barnabás Mesterjátszma című pszichothrillere a Stony Brook Filmfesztiválon, New York államban a hétvégén - tájékoztatta a Nemzeti Filmintézet (NFI) az MTI-t kedden.

2024. Július 31. 07:42, szerda | Életmód

Csütörtökön kezdődik a Paloznaki Jazzpiknik

A csütörtökön kezdődő Paloznaki Jazzpiknik a zene mellett a fenntarthatóságot, az ökológiai lábnyom csökkentését, valamint a hulladék szelektív kezelését tekinti fontos feladatának - közölték a szervezők kedden az MTI-vel.

2024. Július 30. 08:02, kedd | Életmód

A szúnyogok ellen bevetett kémiai kezelések visszafogott használatát javasolják a Pécsi Tudományegyetem szakemberei

A csípőszúnyogok állományának gyérítésére bevetett, Magyarországon is széles körben alkalmazott pyrethroid-alapú kémiai kezelések visszafogott használatára hívják fel a figyelmet a PTE VNL szakemberei.