Hírek
2014. December 22. 05:00, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Tévhit, hogy bármilyen árut visszacserélhetünk három napon belül
Akciók, leárazások és utolsó roham az üzletekben az ajándékok beszerzéséért. A fogyasztóvédelmi szakértő arra hívta fel a figyelmet, a legfontosabb, hogy mindig őrizzük meg a vásárláskor kapott nyugtát, hiszen csak ennek ellenében van lehetőség reklamációra a vásárolt termékkel kapcsolatban.
Akciók, hatalmas leárazások, vásárlási láz - az év végéhez közeledve mindenki az ünnepekre készülődik, sokan pedig az ajándékokat az utolsó pillanatokban sietnek beszerezni. Ilyenkor sem árt azonban tisztában lenni néhány alapvető dologgal, hogy az ajándékozás utáni öröm ne váljon ürömmé. A legvégső esetben a békéltető testületekhez fordulhatunk ingyenes segítségért. Mindemellett a legfontosabb, hogy a nyugtát mindig őrizzük meg.
Hibás termék esetén a kereskedőtől kapott nyugtával van lehetőségünk elsősorban az árucikkek javítására vagy kicserélésére, másodsorban vételár-leszállításra vagy a teljes vételár visszatérítésére, magyarázta Mátyás Petra fogyasztóvédelmi szakértő a Krónikában. Hozzátette: jellemző, hogy a kereskedők gyakran utasítják el a fogyasztó igényét pusztán azért, mert a karácsonyi akció miatt az eredeti vételárnál jóval olcsóbban vásárolta meg az adott terméket. A fogyasztók azonban ebben az esetben is érvényesíthetik az igényeiket.
A karácsonyi ajándékok sorában még mindig előkelő helyen szerepelnek a tartós fogyasztási cikkek, például a háztartási gépek, televíziók, laptopok, okostelefonok. Ezeket, amennyiben a vásárlástól számított három munkanapon belül meghibásodnak, a kereskedő köteles kicserélni – de csak minőségi kifogás esetén.
Mátyás Petra arra az általános fogyasztói tévhitre is felhívta a figyelmet, amely szerint bármilyen terméket visszavihetünk három napon belül, és visszakérhetjük a vételárát. Ez a szabály már nem él, a fogyasztók csupán minőségi kifogás esetén léphetnek fel jogaik érvényesítéséért. Ha tehát a megajándékozottnak nem tetszik az általunk vásárolt árucikk, és a termék nem hibás, nem kérhetünk cserét, és nem kérhetjük vissza az üzletben az árát.
Az interneten megrendelt terméket a kiszállítástól számított 14 naptári napon belül mindenféle indoklás nélkül visszaküldhetjük – függetlenül attól, hogy az árucikk hibás-e. A vállalkozásnak pedig még hibátlan termék esetén is kötelessége visszatérítenie a vételárat, amennyiben a termék nem romlandó, vagy nem bontottuk fel a csomagolását.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Szeptember 16. 05:00, hétfő | Belföld
Orbán Viktor: Nehéz lesz, de meg fogjuk csinálni
Nehéz lesz, de meg fogjuk csinálni - mondta a miniszterelnök a kialakuló árvízhelyzet megoldásával kapcsolatban vasárnap, a Facebook-oldalán közzétett videóban.
2024. Szeptember 16. 05:00, hétfő | Belföld
Pintér Sándor: megfelelő módon szervezzük a védekezést a Dunán és a Lajtán
A Belügyminisztérium megfelelő módon szervezi a védekezést a Dunán és a Lajtán – jelentette ki Pintér Sándor belügyminiszter vasárnap Győrben, a Petz Aladár Egyetemi Oktató Kórházban tartott sajtótájékoztatón.
2024. Szeptember 15. 08:55, vasárnap | Belföld
Hétfőtől harmadfokúra emelkedik az árvízvédelmi készültség a fővárosban
Hétfőtől harmadfokúra emelkedik az árvízvédelmi készültség szintje Budapesten - közölte a főpolgármesteri hivatal szombaton az MTI-vel.
2024. Szeptember 15. 08:54, vasárnap | Belföld
Meteorológia: fokozatosan veszít erejéből a szél a Dunántúlon
Bár még vasárnap reggel is több dunántúli járásban másodfokú (narancs) riasztás van érvényben viharos szél veszélye miatt, az előrejelzés szerint a szél a nap folyamán fokozatosan veszít erejéből.