Városlista
2024. július 18, csütörtök - Frigyes

Hírek

2020. Október 28. 12:02, szerda | PR

2021-ben is jó évük lehet a hazai e-kereskedőknek

2021-ben is jó évük lehet a hazai e-kereskedőknek

Tovább nőhet a hazai e-kereskedelem 2021-ben is; az optimista forgatókönyv nem alaptalan, de több tényező szerencsés együttállása kell hozzá. E-kereskedelmi körkép következik.

2021 a visszafogott növekedés éve lehet; több évi dinamikus növekedés után a pozitív nulla a cél. Mutatjuk, mi történik az online szektorban.

A magyar e-kereskedelem több éve dinamikusan és kiszámítható módon fejlődik; az évi 20%-ot megközelítő növekedési ütem lényegesen magasabb az európai átlagnál, ráadásul a kedvező gazdasági eredmények tovább segítették a szektort. A koronavírus-járvány azonban alapjaiban változtatta meg az e-kereskedelem képét. A megváltozott körülmények az online áruházak felé terelték a vásárlókat; az online rendelés a fertőzés elleni védekezés eszközévé lépett elő.

Ezt a jelenséget szakmai körökben átterelődésnek nevezik, vagyis a hagyományos bolti vásárlások online tranzakcióvá alakultak át, mellesleg előrehozott és extra költések is megjelentek az online térben. Elképesztő mennyiségben vásároltunk olyan készülékeket, amelyek biztonságosabbá vagy szórakoztatóbbá tették számunkra a négy fal között töltött időt; a tisztítógépek és kenyérsütők mellett a laptopok, játékkonzolok, televíziók és otthoni fitneszeszközök voltak a tavaszi hónapok slágertermékei, de jelentősen megnőtt a kereslet például a varrógépek iránt is – fogalmaz a megkérdezett e-commerce menedzser.

Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a 2020-as esztendő magasra tette a lécet. Az átterelődés miatt irreálisan magas bázist kell túlszárnyalnia a szektornak, ami lehetetlen küldetésnek tűnhet, mégsem az. Mutatjuk, mi kell ahhoz, hogy ez összejöjjön.

A többször említett átterelődésnek továbbra is meg kell határoznia a kiskereskedelmet; ez abban az esetben tekinthető realitásnak, ha az e-kereskedők megbízható szolgáltatást képesek biztosítani, és a főszezonban is képesek lesznek elfogadható kézbesítési időket garantálni. Ha a vásárlók jó tapasztalatot gyűjtenek az online szereplőkkel kapcsolatban, egyre többen egyre gyakrabban választják majd a vásárlásnak ezt a formáját.

A növekedés alapfeltétele a mielőbbi gazdasági kilábalás is. A koronavírus-járvány hatásai érzékenyen érintették a családok kasszáját, ez pedig rányomja a bélyegét a teljes kiskereskedelemre. Arra számíthatunk, hogy a vakcina megjelenésével egyidőben megkezdődik a kilábalás folyamata, így a második félévben újra stabil növekedés jellemzi majd az online szektort.

A piacvezető szereplők szolgáltatásfejlesztése is segíteni fogja az eredményeket. Az eMAG és az Extreme Digital Easybox néven új csomagautomata-rendszert épít; az Easybox csomagautomatákból éjjel-nappal átvehetők az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál megrendelt termékek egyszerűen és érintésmentesen. Idén száz budapesti helyszínen, a jövő év végén azonban már országszerte ötszáz helyen működnek majd a piacvezető e-kereskedelmi márkák saját üzemeltetésű automatái.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Július 13. 10:32, szombat | PR

A fénykép előhívás korszerű, kreatív lehetőségei

A fotózás igen gazdag történelemre tekint vissza, a képek előhívásának lehetőségei azonban legalább annyit fejlődtek, mint rögzítési módjaik.

2024. Július 10. 14:19, szerda | PR

K&H: megindultak a magyar turisták, egyre népszerűbb a mobilos megoldás

már 11 százalékkal nőtt az utasbiztosítások száma az idén

2024. Július 09. 11:57, kedd | PR

K&H: sokkal nagyobb drágulást érzékelnek a fiatalok

a 19-29 évesek szerint 18 százalékos volt a májusi infláció, szemben a 4 százalékos tényadattal

2024. Július 05. 13:34, péntek | PR

K&H: a csalók a vakáció alatt is célba vehetik a gyerekeket

a biztonságos bankolás alapelveit épp úgy el kell sajátítani, mint a közlekedését