Városlista
2024. július 28, vasárnap - Szabolcs

Hírek

2017. Június 14. 10:33, szerda | Helyi

Győrben új helyen a Citroën

Győrben új helyen a Citroën

Autóvásárlási kultúráról, több évtizedes folyamatos sporttámogatásról, új gépjármű márka városunkba érkezéséről is beszélgettünk Bella Józseffel, a NÁDOR Autó Zrt. igazgatójával.

A valamikori Győri Autójavító Vállalat 2-es számú Leányvállalat általános jogutódaként alapították meg a Győri Autószerviz Rt.-t, majd 2006. szeptemberében az autószalon teljesen új formát öltött, és a NÁDOR Autó Zrt. cégnevet vette fel.
1991-92-ben a General Motors Opel dealer szerződést kötött a céggel, majd 2006-2014 között a Chevrolet márka is megtalálható volt a komplexumban. 2010-ben a Mitsubishi márka is otthonra talált a cégnél, amelyjelenleg különálló szalonban található.
A legújabb lakó a Citroën márka, amelyet 2017 tavasza óta istápol a cég szakember gárdája.Többek között az eddigi eredményekről is kérdeztük Bella Józsefet.

Az első kérdés önmagától adódik. Milyennek ítéli a Citroën indulását?

A kezdeti időszak után bátran jelentem ki, hogy mindketten megtaláltuk a számításunkat egymásban a Citroënnel. 2018-ra terv, hogy a jelenlegi, 6-8 darab/hó értékesítésünket minimum megduplázzuk, hiszen minden alap kész arra, hogy akár 15 új Citroënt értékesítsünk havonta. Kiváló szakember gárda a szalonban és a szervizben, megfelelő támogatás a márkától, mára minden összeállt.

A piaci körülmények is megfelelőek ehhez?

A piac érdekesen működik. Az éven belüli szezonalitás teljesen tervezhetetlen, ezzel már nem szabad foglalkozni. Csak hosszú távon, több éves léptékekben érdemes gondolkodni. Az új autó értékesítésben – márkáktól függetlenül – 2018-végéig szükség van egy8-11%-os emelkedésre. Ez kell ahhoz, hogy a személygépkocsi állomány legalább ne öregedjen, hanem az átlag életkor és műszaki színvonal a jelenlegi szinten maradjon. Ehhez pedig az kell, hogy egyre több magyar család gondolkozzon új autóban, és abban, hogy 5-8 évente új autót vásároljon.

És hol tart ez a szemlélet most?

Még most is sok használt autót hozunk be. Van egy érték sáv, ami jellemzően 1,5-2 millió forint között mozog, ebben a sávban gondolkodnak legtöbben. Azt kell elérni, hogy ezt ne használt, hanem új autó önrészeként fektessék be az emberek, mert ha hosszú távon számolunk, akkor az egyre kitolódó garanciális szervizekkel, az egyre alacsonyabb fogyasztási értékekkel, stb. jobb döntés az új autó. Nem beszélve az alkatrész árakról… Félig viccesen szoktam mondani: ma Magyarországon használt autót fenntartani luxus. Olyan drága az alkatrészellátás, ami a használt autót szinte a prémium termékek közé emeli.

Apropó befektetés: sokan mondják, hogy a főleg Győrre jellemző óriási ingatlan felfutás, amit megélünk, kedvezőtlenül hathat minden más befektetési irányra. Igaz ez az autóra is?

Ezt így egyértelműen nem lehet mérni, de egészen biztos, hogy átmeneti hatása van, és talán 2018-ban még lesz, de előbb-utóbb az ingatlan piac – ha átmenetileg is -, de telítődni fog, legalábbis lelassul. Akkor a következő jó befektetés az autó, az új autó lesz. Azokkal a kedvező feltételekkel, amiket a finanszírozó bankok kínálnak, ma már cégeknek is újra érdemes folyamatosan (néhány évenként) új céges autókban gondolkozni. Bízom benne, hogy kormányzati döntések is születnek a közeljövőben, amik minket, kereskedőket erősítenek majd. Lassan, de biztosan tovább fejlődik a piacunk.

Mennyire gátolja ezt a fejlődést még az emberekben lévő, a deviza hiteles lét szülte félelem?

Kikopóban van. Egyre „jó volt” az az időszak: sokkal meggondoltabbak az emberek, sokat fejlesztett a pénzügyi kultúránkon. Eladói és vevői oldalról is. Igyekszünk elmondani az érdeklődőknek, hogy ne státusszimbólumként tekintsenek egy új autóra. Válasszanak olyat, ami nem facsarja ki a családi költségvetést, induljanak biztonságosan vállalható, törleszthető havi részletet eredményező önrésszel (az én javaslatom általában 40%). Válasszanak olyan kategóriájú autót, ami az igényeiket, szükségleteiket kielégíti, és ne várják el egy típustól se, hogy az mindent tudjon. El kell fogadni, hogy ha főleg városi autózásra, alsó kategóriás, amolyan „bevásárló” kisautót választunk, akkor ne kössük mögé egy 6-700 km-es útra az Adria lakókocsit…

Akkor ez az értékesítők oldaláról amolyan felelősség növekedés?

Egyértelműen igen. Hosszú évekre meghatározó döntésben kell felelősséggel segítenünk.

És mi a helyzet az elektromos autók látványos fejlődésével? Mikorra várható tömeges áttörés?

Ez teljesen megjósolhatatlan. A fejlődés most tényleg látványos, de nem csak az elektromos, hanem a hagyományos meghajtású autók esetében is, csak erről az újdonság, vagyis a hibrid és teljes elektromos autók mellett kevesebb szó esik. Hihetetlen tempóban fejlődik az autókban a belső tér, a navigációk, a biztonság, a kényelem, a környezettudatosság, a külső design. Szinte néhány havonta ráncfelvarráson mennek keresztül a típusok. A reflektorfényben most az elektromos hajtás áll. Vannak hangok, akik szerint 2030-ban már főleg ilyen autók futnak az utakon, az én érzésem szerint 2070 környékéig többségben maradnak a benzines autók, ha a dízelek nem is. Látványos előretörés akkor lehet, ha a hatótávolság egy töltéssel biztonságosan átlépi az 5-700 km-es határt. E fölötti távolságoknál egyre inkább a repülés fele tolódik az utaztatás, ez lehet az a lélektani határ, ami látványos, tömeges bummot indít. De ennek is sok oldala van, kell hozzá például egy töltő rendszer, ami azért ma még gyerekcipőben jár, bár ebben is van egy gyors fejlődés.

Nem tudok elmenni kérdés nélkül a sok Vasas vízilabdás kép mellett a falon. Úgy sejtem, régi kapcsolatról van szó. Ez üzleti kapcsolat, vagy személyes elköteleződés?

Is-is. Magyarországon talán egyedülálló, a 90-es évek elejétől folyamatosan tartó céges szponzorálásról van szó. Tulajdonosunk, a Plaket Kft. azóta támogatja a Vasas vízilabda csapatát, az akkori tulajdonos, és a mostani vezetés is elkötelezett e mellett a mecénás lét mellett. Ne feledjük: Magyarország legsikeresebb olimpiai csapatsportjáról van szó. Persze személyes kapcsolat is, rengeteg szép élményben volt részem a csapattal, ilyenkor óhatatlanul érzelmi szál is fonódik e köré az együttműködés köré. Nekem ugyanúgy, ahogy van győri kézilabda, és futsal bérletem, van Vasas vízilabda bérletem is. Persze nem tudom megoldani, hogy mind a három sportágban minden meccsen ott legyek,de időnként feltöltődésként is ott vagyok a vízilabda derbiken is. Egészen más, különleges élmény élőben látni a vízfelszín alatti csatákat, azt az erőt, rafinériát, kitartást, amit ez a sport igényel. Magával ragadó élmény minden meccs.

A végén mindig beszélnünk kell a jövő terveiről. A friss, Citroën márkakereskedői megállapodás mellett mik az egyéb terveik?Vagy a következő években kifejezetten a meglévő márkákra koncentrálnak?

Szó sincs róla! Folyamatosan, hosszú, hosszabb távban kell gondolkoznunk. A jelenlegi három új személyautó márka, az Opel, a Mitsubishi, a Citroën, valamint az alkatrész beszerzés, a szerviz, és a külön üzletágként működő használtautó értékesítésünk, rengeteg szép feladat a jelenben, és az marad a jövőben is. De meggyőződésem, hogy fejlődni, még szebb célokat kitűzni és elérni vagyunk hivatottak. Szép tervek vannak…

Lehet erről konkrétumokat elárulni?

Egyik érdekes terület a Citroën kishaszon jármű kínálata, ebben nagy potenciált látok.Emellett, már magas szintű, személyes találkozóig jutó tárgyalásokat folytatok egy igazi prémium márka Győrbe költözéséről. Erről többet még nem árulhatok el. De ha összejön, nagy durranás lesz…

Ezek érdekelhetnek még

2024. Július 28. 09:14, vasárnap | Helyi

Nagycenki iskola: „Ilyen mértékű gyűlölet hogyan alakulhatott ki”?

Munkáltatói egyeztető megbeszélést tartottak a nagycenki iskolában kialakult helyzet rendezése érdekében.

2024. Július 28. 08:13, vasárnap | Helyi

A Győri Vízisport Egyesület kajak-kenu táborában jártunk

Idén nyáron is szervez napközis kajak-kenu táborokat a Győri Vízisport Egyesület.

2024. Július 28. 07:12, vasárnap | Helyi

Szamárköhögés: javasolják a betegség elleni emlékeztető oltás a várandósoknak

A magyar védőoltási rendszernek köszönhetően nincs szamárköhögés-járvány

2024. Július 27. 09:11, szombat | Helyi

Hamarosan indul a mennyei megyei is

Elkészült a sorsolás a labdarúgó vármegyei első osztályban. A bajnok, de a feljutást nem vállaló Koroncó Kapuváron kezd. A bajnokság 16 csapatosra bővült.