V√°roslista
2022. szeptember 25, vas√°rnap - Eufrozina

Hírek

2010. Febru√°r 22. 17:00, h√©tfŇĎ | Helyi
Forr√°s: Speedfit Fitness Studio

SPEEDFIT Ė Fitnesz Mindenkinek! Hatásos edzés pulzuskontrollal. 2.rész.

SPEEDFIT Ė Fitnesz Mindenkinek! Hatásos edzés pulzuskontrollal. 2.rész.

A szív- és keringési rendszer szempontjából többféle képlettel is meghatározható a célirányos terhelési zóna. Egyik ezek közül a KARVONEN K…PLET. A nyugalmi pulzus figyelembe

Ugyanezt a számítást elvégezzük, a max. pulzus 85 % - ával:(123 X 0.85 + 65 = 169.55), így megkapjuk a felső zónát.

Tehát a saját zóna ebben az esetben, kerekítve: (139 - 170)

Hogy ezt a zónát tartani tudjuk sportolás közben is, ma már számtalan féle pulzusmérő eszközt, órát is lehet kapni az egészen egyszerű daraboktól a több tízezer forintos példányokig. Ezek ma már olyan megbízhatóságúak, ami 10-20 éve még csak orvosi laborokban volt elérhető az átlagember számára. A legtöbbjük már inkább mini computer, ami a megfelelő adatok betáplálása után kiszámolja a kívánt pulzus tartományt, bár ezek helytállósága néha vitatható. Fontos megjegyezni, hogy a vérnyomás és a pulzus két különböző dolog. Több emberrel jártam úgy, hogy kérdésemre - mennyi a nyugalmi pulzusa ? - a vérnyomása alsó határát adta meg, azaz 120/80 Hgmm-es vérnyomásnál úgy gondolták, hogy a 80 a pulzust jelenti. Egyik értékből tehát a másikra következtetni nem lehet. A másik gyakori tévhit, sokan veszettül figyelik a "cardiózás" során, hogy nehogy túllépjék a "zsírégető" zónájukat, mert az maga a katasztrófa. Nos, egészséges embernél egyáltalán nem az. Ilyenkor ugyan valóban a szénhidrátok felhasználása lesz a domináns, de ez a szív és keringési rendszer állóképességének fokozódásával jár, másrészt a terhelés befejeztével még akár 12-24 óráig is fokozott alapanyagcsere zajlik, ami több kalória és egyben zsír felhasználást is jelent. Egészséges embernek tehát egyenesen javasolt is, hogy heti 2- 3 alkalommal nyugodtan menjen a "zsírégető" zónája fölé ,ha fogyókúra a cél akkor is. Szív és érrendszerünk megfelelő állapotba hozására és annak fenntartására tehát a viszonylag nagy tömegű, erős izmok (comb, far stb) tartós - min. 20 perc - de nem túl intenzív dolgoztatása - sífutás, kerékpár, gyaloglás- hozza a legjobb eredményt.

Jó edzést kíván:
Kránitz Bernadett,
személyi edző

bernadett.kranitz@citromail.hu
06-30/20-42-899

SPEEDFIT Fitnesz és Szolárium Stúdió
Győr - Dunacenter
06/96 528-448

http://www.speed-fit.hu


Ezek érdekelhetnek még

2022. Szeptember 24. 08:15, szombat | Helyi

Forró lángost kaptak a bringások

Forr√≥ l√°ngossal, p√©ks√ľtem√©nyekkel √©s alm√°val v√°rt√°k a bicikliseket a Dunakapu t√©ren.

2022. Szeptember 24. 07:15, szombat | Helyi

Stagnál a koronavírus a szennyvízben

Stagn√°l a szennyv√≠zben a koronav√≠rus √∂r√∂k√≠tŇĎanyag√°nak koncentr√°ci√≥ja ‚Äď k√∂z√∂lte a Nemzeti N√©peg√©szs√©g√ľgy K√∂zpont.

2022. Szeptember 23. 10:15, péntek | Helyi

Elindult a tŇĪzifaprogram

Elindult a korm√°ny √°ltal meghirdetett tŇĪzifaprogram, melynek r√©szek√©nt az √°llami erdŇĎgazdas√°gokn√°l maxim√°lt √°rakon lehet hozz√°jutni a t√ľzelŇĎanyagokhoz.

2022. Szeptember 23. 09:15, péntek | Helyi

GyŇĎrben fogt√°k el a gyilkost

Bujk√°lt a hat√≥s√°gok elŇĎl az a f√©rfi, akit a gyŇĎri rendŇĎr√∂k fogtak el.