Városlista
2024. április 30, kedd - Katalin, Kitti

Hírek

2010. Július 19. 17:30, hétfő | Helyi
Forrás: Goodwill PR és Kommunikációs gynökség

A profitorientált vállalatok alapvető érdeke a munkahelyi egészségfejlesztés

A profitorientált vállalatok alapvető érdeke a munkahelyi egészségfejlesztés

Az elmúlt néhány évtizedben jelentős változások zajlottak le a munka világában. Az IT rendszerek térnyerése, a létszámcsökkentések, a munkahely elvesztése miatti bizonytalans&

A munkahelyi egészségfejlesztéseket a vállalatok megbetegedésekből fakadó költségeinek radikális csökkentése iránti igény tette fontossá. A vállalatoknak számos lehetősége van arra, hogy munkavállalói egészségét, jóllétét megőrizze vagy javítsa. A Bringázz a munkába vagy a Közösen könnyebb elnevezésű programokhoz való csatlakozás egy költségkímélőbb formája az egészségmegőrzésnek. Ide tartoznak továbbá a különböző testtartásjavító, konfliktuskezelő tréningek, sportversenyek is, melyek egyrészről jócskán meghálálják a vállalati ráfordításokat, másrészről közösségformáló erejük is jelentős.

A munkahelyi egészségfejlesztés sikerének mércéjeként tartjuk számon a társadalmi felelősségvállalást is. A fenntarthatósági jelentésekben megjelennek ugyanis mindazok a tényezők, amelyek a vállalatok elkötelezettségét mutatják ezen a területen. Például mennyire aktívan támogatja a vállalatvezetés az egészséget, gondoskodik-e a megfelelő pihenőhelyek, étkezdék kialakításáról, foglalkoztatnak-e megváltozott munkaképességűeket, sort kerítenek-e stresszkezelő tanfolyamok szervezésére stb. A tudatosabb táplálkozás kialakulását segítheti a munkahelyi büfé kínálatának megreformálása, a zöldségek és gyümölcsök előtérbe helyezése.

A Fenntarthatósági Füzetek 4. száma számos gyakorlati példát mutat be, ezek közül talán a legérdekesebb egy BOP piacon alkalmazott megoldás. Indiában felmérések igazolták, hogy a magas halálozási arányt okozó hasmenéses megbetegedések kiváltója a szappanhasználat hiánya, amely a koszos kéz fogalmának indiai értelmezésében rejlik. A Hindustrian Level Limited, India egyik legnagyobb szappangyártója, széleskörű kampányba kezdett, a 7-13 éves korosztályon keresztül terjesztette el a szappanhasználat fontosságát az országban. Ezáltal nemcsak saját bevételét növelte, hanem jelentősen javította az indiai lakosság életminőségét is.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 29. 09:16, hétfő | Helyi

Drónt kaptak a kisbéri rendőrök

Olyan helyekre is el tudnak általa jutni, ahová gyalog vagy autóval nem.

2024. Április 29. 08:13, hétfő | Helyi

Rózsa és Ibolya a Vaskakasban

Szerethet-e egy tündérlány egy emberfiút? Legyőzheti-e a szerelem az évszázados viszályt? Kitarthat-e egymás mellett két fiatal, ha az egész világ ellenük fordul?

2024. Április 29. 07:13, hétfő | Helyi

Drákói szigor jön az építkezéseknél

Szigorú szabályok írják elő októbertől, hogy mi épülhet Magyarországon.

2024. Április 28. 09:13, vasárnap | Helyi

Fontos változás jön az otthonfelújítási programban

Megváltozik az otthonfelújítási program egyik fontos kritériuma.