Hírek
2021. November 10. 19:45, szerda | PR
Csalódás lehet az idei fekete péntek?
Kezdetét vette az idei Black Friday leárazássorozat, de felmerül a kérdés, az idei akciók képesek-e akkorát szólni, mint a korábbi években.
Több jelentés szerint az idei november lassulást hozhat a szektor számára, de az e-kereskedelem továbbra is erős maradhat. Utánajártunk a legfőbb tendenciáknak.
A LogiNet és a Reacty Digital közös, reprezentatív felmérése szerint tavalyi évhez képest 6 000 forinttal kevesebbet, 34 000 forintot költünk el Black Friday akciók keretében idén. A jelentés kitér a rosszabb gazdasági várakozásokra, illetve a tavalyi évben előforduló kereskedelmi és logisztikai hibára, amelyek sok vásárló számára bizalomvesztést okozhatott.
Ugyanakkor látni kell azt is, hogy koronavírus-járvány kitörése során az e-kereskedelmi költések az egekbe szöktek, miközben a nyugati országokban a vásárlók azonnal behúzták a fékeket. Ez persze némileg magyarázható a pénzügyi tartalékokhoz köthető szociális különbségekkel, de ennek ellenére nincs egyértelmű jele annak, hogy a hazai lakosság csökkentené a költéseit.
Ugyanakkor említhető néhány tényező, ami biztosan csökkenti a Black Friday eseménysorozat sikerét. Komoly készlethiányok, chiphiány, lassú nemzetközi tengeri szállítmányozás veszélyezteti az idei Black Friday eseménysorozat zökkenőmentességét. Ráadásul a forint gyengélkedése sem segíti a kereskedőket abban, hogy jelentős leárazásokat biztosítsanak a vásárlóik számára. A piacvezető kereskedők emiatt jelentős készlethalmozással készülnek, így igyekeznek csökkenteni a globális tényezők hatását. Sajnos a forint gyengélkedéséből adódó árazás biztosan csökkenti a leárazások mértékét.
Sokakat elsősorban az érdemel, merre mozdul el a hazai e-kereskedelmi szektor a következő években, hiszen a gazdaság egyre fontosabb szegmenséről beszélhetünk. Jelenleg az e-kereskedelem a teljes kiskereskedelem 9 százalékát adja, de valószínűsíthető, hogy 2021-et követően a részesedés eléri és meghaladja a 10 százalékot.
A legtöbb kereskedelmi szakértő és e-commerce menedzser optimista a szektor jövőjét illetően. Ennek magyarázata elsősorban a növekedést jelentő mutatókban rejlik. Tudható, hogy a vásárlói bázis növekedése minimális pozitív hatást jelent, hiszen a növekedési plafon erősen érezteti a hatását. 2020-ban, a koronavírus-járvány megjelenésének évében sem nőtt jelentősen az aktív vásárlók száma. Az átlagos megrendelési érték csupán 2020-ban nőtt jelentősebb mértékben, az idei év első felében a tavalyi bázishoz képest 1 százalékos csökkenést láthatunk. Tehát erre a mutatóra sem számíthatunk – foglalja össze a megkérdezett marketingmenedzser.
Szerencsére a harmadik mutató stabil növekedést szolgáltat. A megrendelési gyakoriság évről évre növekszik, így járulva hozzá a teljes szektor bővüléséhez. A várakozások szerint a következő években a hazai e-kereskedelem mintegy 10-15 százalék körüli növekedési ütemre lehet képes. Ezt természetesen számos tényező befolyásolhatja akár negatív, akár pozitív irányba, de összességében elmondható, hogy a várakozások optimizmusra adnak okot a szektorban érdekelt vállalkozások számára.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 17. 09:09, szerda | PR
5 kerti dekorációs ötlet maximalistáknak
A jó idő megérkezése egyre többünket hajt ki a szabadba. A tavasz remek lehetőséget nyújt ahhoz, hogy új életet leheljünk a tél során elhanyagolt kertünkbe.
2024. Április 16. 10:59, kedd | PR
K&H: ennyivel emelkedett a gyerekinfláció
háromezer forint ma már nem elég két hamburgerre, két évvel ezelőtt még három is kijött ennyiből
2024. Március 28. 08:20, csütörtök | PR
Cégmódosítás – változás az üzleti környezetben
Az üzleti környezet folyamatosan változik, és a vállalatoknak alkalmazkodniuk kell ezekhez a változásokhoz.
2024. Március 26. 08:17, kedd | PR
A szellemi alkotások kiaknázatlan értékek egy vállalkozásban
Dubaiban a kedvező pénzügyi feltételek mellett az iszlám jogrend is maximális védelmet nyújt